The effect of airline service quality on passengers’ behavioural intentions: a Korean case study

Journal of Air Transport Management

The effect of airline service quality on passengers’ behavioural intentions: a Korean case study

Journal: Air Transport Management

Author: Jin-Woo Park, Rodger Robertson, Cheng-Lung Wu

Published: 2004


Abstract

This paper seeks to improving our understanding of air passengers’ decision-making processes by testing a conceptual model that considers service expectation, service perception, service value, passenger satisfaction, airline image, and behavioural intentions simultaneously. For this testing, path analysis via maximum likelihood estimator is applied to data collected from Korean international air passengers. Service value, passenger satisfaction, and airline image are each found to have a direct effect on air passengers’ decision-making processes.


Keywords: Airline service quality; Service value; Path analysis


 براي دريافت نسخه کامل مقاله فوق، فرم زير را تکميل نماييد:

    نام و نام خانوادگی:

    پست الکترونیکی:

    عنوان مقاله:

    نام ژورنال:

    سال انتشار:

    لطفاً تصویر امنیتی زیر را در محل مربوط، وارد کنید.
    captcha

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *