غرامت 3 میلیون و 200 هزار یورویی به یک شرکت هواپیمایی

بیمه ایران برای خسارت کلی وارده به یک فروند هواپیمای فوکر 100، سه میلیون و 200هزار و 440 یورو به یک شرکت هواپیمایی غرامت پرداخت کرد.

هواپیمای فوکر 100 خرداد ماه سال جاری از مشهد به زاهدان در حال پرواز بود که به علت باز نشدن چرخ‌ها مجبور به فرود اضطراری درفرودگاه زاهدان شد.

به دنبال این اتفاق مسوولان بخش بیمه‌های کشتی و هواپیمای بیمه ایران به عنوان بیمه گر این شرکت هواپیمایی به سرعت در محل حاضر و از هواپیمای آسیب دیده بازدید به عمل آوردند در ادامه و ظرف مدت یک هفته پس از تکمیل پرونده خسارت که هفته گذشته از سوی شرکت هواپیمایی به پایان رسید، غرامت سه میلیون و 200 هزار و 440 یورویی این حادثه به شرکت هواپیمایی پرداخت کردند. خوشبختانه این سانحه هوایی هیچ گونه خسارت جانی در بر نداشت، ولی هواپیما خسارت کلی دید.

پرداخت خسارت هواپیما درکمتر از یک هفته به شرکت هواپیمایی توسط بیمه ایران در راستای جبران خسارت ناشی از خروج هواپیما از چرخه سرویس دهی صورت می‌گیرد که در دنیا بی‌سابقه است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط

36 نظر

  1. ملائک

    خیلی خیلی واضح است که این یک تبانی است از نوعی که بیمه ایران در آن استاد شده است. توضیح اینکه جدا از این زمان کوتاه چرا شرکت بیمه ایران منتظر گزارش بررسی سانحه نشده و اقدام به پرداخت کرده. حالا اگر گزارش سانحه نشان دهد که مثلا خلبان عمدا چرخها را بسته نگاهداشته چه خواهد شد. هیچ پول را داده اند رفته. بنده توصیه می کنم شما که بعنوان یک سایت تخصصی هستید، چنین اخباری را پیگیری نمایید و بنده نیز در سرکلاس های خود این موضوع را مطرح خواهم کرد که این هواپیما از کجا خریداری شده و آخرین بازرسی آن کی بوده و اگر چرخها باز نشده، خلبان چه مانور هایی را انجام داده تا باز شود و یا اینکه فرودگاه چه خدماتی مثل کف مخصوص را ارائه داده و اینکه مسئول بررسی سانحه کیستووووو….به نظر میرسد سازمان هواپیمایی کشوری هم باید علاقمند به پیگیری این قضیه باشد

    پاسخ
    1. محمد کریمی

      این سانحه طی پرواز شماره 8053 شرکت هواپیمایی آسمان در روز شنبه 20 ام اردیبهشت ماه رخ داده است (مگر اینکه این، حادثه ای دیگر بوده که طی یک ماه عینا تکرار شده و تا به حال اعلام نشده باشد!!!). این سانحه ناشی از باز نشدن چرخ سمت چپ هواپیما بوده و همچنین 113 مسافر (135 مسافر به بیان خبر آنلاین) به همراه داشته، پس نمی توان عمدی در این مورد در کار خلبان دید!! از آن جا که هواپیما حدود یک ساعت در حال لویتر برای خالی شدن باک بوده پس زمان کافی برای انجام مانورهای مخصوص بازشدن چرخ ها را داشته اما هیچ منبع خبری ای در این مورد مطلبی را بیان نکرده است. با دیدن کلیپ ویدئویی مربوط به فرود این فوکر 100، تمهیداتی چون کف مخصوص برای آن دیده نشده بود که شاید انحراف آن به خارج از باند و سر خوردن روی خاک مانع از احتراق هواپیما شده است!
      اما این سوال که تعجیل بیمه ایران در پرداخت غرامت برای چه بوده و چرا حالا پس از شش ماه و توسط خود این شرکت این موضوع اعلام می شود، قابل تأمل بوده و همچنان برسر جای خود باقی است.

      پاسخ
      1. حسین

        متن فوق خبری است به نقل از خبرگزاری ایسنا. لزوماً به این معنی نیست که خود شرکت بیمه ایران این خبر را اعلام کرده باشد.

        پاسخ
    2. شماره 6

      با توجه به اینکه فوکر توسط آمریکا به دلیل نقص تحریم های ایران جریمه شده است.
      http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%88%DA%A9%D8%B1
      دو دیدگاه مطرح می شود :
      دیدگاه اول :
      دولت ایران برای جلوگیری از بروز مشکلات دیگر موظف است در قبال این کارخانه و هواپیماهای آن محتاطانه تر عمل کند.
      دیدگاه دوم:
      در مورد اینکه آیا این ماجرا از پیش برنامه ریزی شده بود هم باید اشاره کنم که برای جبران جریمه ی 21 ملیون دلاری که آمریکا برای کارخانه فوکر در نظر گرفته دور از انتظار نیست.

      پاسخ
  2. 44 و 41

    سلام
    این حادثه در خردادماه اتفاق افتاده و یک هفته پس از آن هم غرامت توسط بیمه ایران پرداخت شده است. چرا این خبر پس از شش ماه به صورت عمومی اعلام شده؟ در این شش ماه این پول کجا بوده؟ الان کجاست؟ و خرج چه کاری شده؟ این حادثه توسط سازمان هواپیمایی کشوری بررسی شده یا خیر؟

    پاسخ
    1. حسین

      خیر، این طو ر نبوده. این حادثه در خرداد اتفاق افتاده و طبق متن خبر فوق، پرداخت خسارت «ظرف مدت یک هفته پس از تکمیل پرونده» انجام شده است. با این حساب بقیه جمله شما درست نخواهد بود.

      پاسخ
  3. سلمانی

    در متن خبر آمده است که “ظرف مدت یک هفته پس از تکمیل پرونده خسارت که هفته گذشته از سوی شرکت هواپیمایی به پایان رسید …” غرامت پرداخت شده است. سوالی که مطرح است این است که آیا بیمه گذار برای پرداخت غرامت به پرونده بررسی شده توسط شرکت هواپیمایی اعتماد کرده است و هیچ سازمان مستقل دیگری برای بررسی سانحه مسئول نیست؟
    همچنین مسئولین پرونده در شرکت بیمه گذار چه تخصصی را برای اینکار و از کجا کسب کرده اند؟

    پاسخ
    1. حسین

      این که شرکت بیمه این مبلغ را پرداخت کرده، به این معنی نیست که به پرونده بررسی شده توسط شرکت هواپیمایی اعتماد کرده. چرا که شاید مبلغ خسارت بسیار بیشتر از اینها بوده ولی شرکت هواپیمایی به همین مقدار راضی شده! این که در این میان چه «افراد» دیگری نیز «راضی» شده اند، جای سوال دارد!

      پاسخ
  4. fortyfour

    و حتی با نگاه دقیق تر:
    “بیمه گر این شرکت هواپیمایی به سرعت در محل حاضر و از هواپیمای آسیب دیده بازدید به عمل آوردند در ادامه و ظرف مدت یک هفته پس از تکمیل پرونده خسارت که هفته گذشته از سوی شرکت هواپیمایی به پایان رسید…”

    یه سوال: حادثه که توی خرداد ماه بود ، تکمیل پرونده که هفته ی پیش بود، حالا بیمه پول رو یک هفته بعد از تکمیل پرونده (که می شه همین هفته) داده ؟ اگه آره پس دیگه این نمیشه یه هفته، میشه شش ماه … و این کاملا با مفهوم “به سرعت در محل حاضر شدن کارشناسان بیمه ” و “پرداخت خسارت هواپیما درکمتر از یک هفته” در تضاد هست و پرداخت کردن خسارت بعد از شش ماه در هیچ جای دنیا هیچ اقدام بی سابقه ای نیست.
    خب اگه صرفا رفرنس زمانی رو از زمان حادثه حساب نمیکنید می تونید زمان رو از روز قبل پرداخت پول بگیرید اینجوری بیمه در اقدامی بی سابقه پول رو در کمتر از یک روز پرداخت کرده 🙂 یا به جای زمان انتگرال وزن بگیرید(dW) :))

    پاسخ
    1. حسین

      البته بی سابقه است از این جهت که در اکثر سوانحی که در دنیا رخ می دهد به صورت کاملاً باز و در نظر افکار عمومی پرونده سانحه تشکیل شده و توسط سازمانهای کارشناسی مستقل بررسی شده و نتایج و پیشنهادهای لازم ابلاغ می شود. بر اساس این بررسی هاست که دادگاه تشکیل شده و پرداخت خسارت بر اساس خروجی دادگاه انجام می شود. اما در ایران چگونه است؟ فعلاً باید منتظر ماند و دید در پرونده سقوط ایران 140 چه اتفاقی می افتد. فعلاً که تقریباً 4 ماه از آن سانحه می گذرد و تا 400 روزی که معاون وزیر راه برای بررسی سانحه اعلام کرده بود، خیلی مانده . . .

      پاسخ
  5. 29(performance)

    صورت این خبر یه ابهامی واسه من داره!
    توی جمله “ظرف مدت یک هفته پس از تکمیل پرونده خسارت که هفته گذشته از سوی شرکت هواپیمایی به پایان رسید” منظور از هفته گذشته، هفته گذشته از تاریخ نشر خبرِِ؟
    نکته ای که به نظرم میرسه اینه که
    طبق فیلم لینک زیر در هنگام belly landing می توان پاشیدن کف به اطراف با نشستن هواپیما روی باند را مشاهده نمود(حدود ثانیه 36) هرچند پس از طی مسافت کوتاهی به سمت راست باند منحرف می شود زیرا تنها یکی از چرخ ها باز نشده نه همه چرخ ها!
    http://nama.jamejamonline.ir/NewsPreview/1488236596078539218
    به نظرم قسمت امداد فرودگاه به وظیفه اش در قبال این سانحه عمل کرده ولی این که خلبان از قابلیت هواپیما جهت باز شدن چرخ تحت شتاب جاذبه استفاده کرده یا نه هنوز جای سواله!

    پاسخ
    1. محمد کریمی

      آن چه که درثانیه ی 2 و 36 دیده میشه، مربوط میشه به ترکیدن چرخ و یا برخورد بال چپ هواپیما به زمین… هیچ گزارشی از استفاده از کف مخصوص در باند در منابع خبری اعلام نشده است.

      پاسخ
  6. محمدحسین محمدزاده51

    باسلام؛بررسی کامل این ماجرا نیاز به اطلاعاتی دارد که در اختیار مانیست همانطور که استاد فرمودند برای مثال آخرین بازرسی هواپیماکی بوده است؟اصلا مقصراصلی این موضوع خود هواپیمایی آسمان بوده یانه؟اینکه عمر این هواپیما چه مقداربوده(کد مربوط به این هواپیما اعلام نشده است)و….سوالاتی است که بدون توجه به جواب آنها نمیتوان نتیجه گیری کرد.
    اما این که بااین سرعت ،این مبلغ عظیم وصول شود(باتوجه به اینکه برای مثال شما بخواهید پول یک داروی خاص رااز بیمه ایران بگیرید حداقل1ماه باید منتظر بمانید)جای بسیار شگفتی است!!
    اما اینکه بخواهیم بگوییم خلبان در این حادثه نقش داشته باتوجه به صحبت های خلبان بعید به نظر میاید.

    پاسخ
  7. پوریا

    خب خیلی از سوالات رو دوستان پرسیدن
    فک کنم منظور از ” پرداخت خسارت طی یک هفته” این بوده که بعد از یک هفته بررسی پرونده به این نتیجه رسیدن که سریع باید خسارت بدن،که بازم میشه این سوال رو پرسید که پس تو اون 6 ماه چیکار می کردن؟؟
    اصلا بیمه ایران تحت چه شرایطی این هواپیما رو بیمه کرده؟

    بررسی این که چه میزان باید خسارت داده بشود چگونه بوده است و توسط چه کسانی انجام شده است؟

    پاسخ
  8. Number 40

    به نظر من این که خلبان به خاطر یک تبانی جان 113 مسافر را به خطر بیندازد واقعا غیر منطقی و غیر انسانی است. در جمله ی “در دنیا بی سابقه است” یه جورایی یه تبلیغ می تونه برای بیمه باشه. از نظر بررسی پرونده هم که گویا طی مدت 6 ماهه پرونده بررسی شده و پس از انتشار، یک هفته بعد پرداخت شده که این مدت کم جای شک دارد اما پس از بررسی پرونده بیمه اقدام به پرداخت پول کرده و خیلی هم بی حساب نبوده است. برای بررسی دقیق تر مسئله ی قرار داد بیمه با شرکت ،که چه قدر بوده و شامل چه نوع خسارت هایی می شود مهم است، که این مبلغ شاید خسارتی است برای مدتی که این هواپیما از رده خارج است. قیمت خود هواپیما، سال ساخت هم مهم بوده. و سوال آخر هم می تواند در مورد سرنوشت این هواپیما باشد ؟!

    پاسخ
    1. حسین

      یک جستجوی ساده در اینترنت، جواب سوالات شما را خواهد داد. لطفاً ما را هم از نتایج جستجوی خود آگاه نمایید!

      پاسخ
  9. number19

    از سوالات خوب و بجای دوستان متشکرم،روی صحبت بنده با جناب آقای “حسین” هست که سعی میکنه سوالات رو بخوبی جواب بده!
    سوالم از ایشون اینه که اگه بیمه ایران در پرداخت خسارات و صدمات جانی و انسانی انقدر زود و بموقع عمل میکنه چرا در بقیه موارد اینقدر احساس مسئولیت نشون نمیده! آیا همین مثال نمیتونه سرنخی باشه که بیمه رو به تبانی نزدیک کنه؟
    ماجرای سقوط هواپیمای طبس یادتون هست که… کم مونده بود بیمه ایران بگه این هواپیما اصن مال ایران نیس که بخوایم خسارتش رو پرداخت کنیم…
    ببخشید اگه خیلی رک سوال کردم

    پاسخ
    1. حسین

      اتفاقاً بنده هم این سوال رو پرسیده بودم که از کجا معلوم خسارت این هواپیما بسیار بیش از این مقدار نبوده باشه که حالا بیمه در اقدامی بی سابقه، این رقم رو پرداخت کرده که دیگه صدای کسی در نیاد؟
      پرسیدن سؤال صحیح، خیلی خوب است اما از آن خوبتر، تلاش برای یافتن پاسخ آن است. آیا از این همه پرسش کننده، یک نفر با بیمه ایران تماس گرفته؟!

      پاسخ
  10. Amir Hajizade

    همانقدر که این مبلغ بیمه و سرعت پرداخت نادر و بی سابقه است همانقدر هم جای بحث . پیگیری دارد.در این بین به نظر بنده صحبت با چند نفر الزامیست.
    1.خلبان 2.فردی که در برج مراقبت با او صحبت میکرده است 3.مسئولین بازرسی و تعمیرات هواپیما 4.کارشناس بیمه که به سرعت در محل حاظر شده است 5.مسئولین بیمه که همچنین مبلغی برای یک هواپیما را تایید کرده اند 6.در آخر این هواپیما به چه کسی و با چه قیمتی داده شده است 7.مسئولین ایرلاین که ناچارا مجبور به قبول این مبلغ شده اند 8.مسئولین هواپیمایی کشوری و مسئولین بیمه ی کل که در این مورد صحبتی نکرده اند.

    پاسخ
  11. سید رضا فتاحی معصوم پرفورمنس نامبر سیکستی !

    به نظر من احتمال تعمد از سوی خلبان بسیار کمه ! چرا که جان همه ی مسافران در دستان خلبان بوده و قطعا این ریسک رو نمیکنه !
    “در ادامه و ظرف مدت یک هفته پس از تکمیل پرونده خسارت که هفته گذشته از سوی*** شرکت هواپیمایی*** به پایان رسید،”
    یعنی یک هفته قبل از تاریخ نشر خبر ، پرونده خسارت توسط خود ایرلاین !!!! تکمیل شده بوده و بیمه ایران یک هفته بعد تکمیل پرونده که معادل 6ماه پس از حادثه هست ، غرامت رو داده.چطور ممکنه بیمه ایران به راحتی به گزارش تهیه شده توسط خود شرکت !! استناد کرده و پول رو داده بسیار عجیبه !! چرا منتظر گزارش رسمی سازمان هواپیمایی نمانده ؟ البته این احتمال هم هست که شاید خسارت بیشتر از اینها بوده و برای اینکه قضیه را جمع کند همین مقدار را پرداخت کرده و شرکت و شاید خیلیای دیگه به این قیمت راضی شدن !
    اینکه بیمه ایران این عمل رو بی سابقه توصیف کرده و در سایت ها منتشر کرده خیلی جالبه ! برای نشان دادن مثلا قدرت و توانایی و سرعت خودش !!
    ازونجایی که سرعت در بیمه ایران آنطور که گفته میشه وجود ندارد ، قضیه مشکوک به نظر میاد. حال اینکه گراند شدن یک هواپیما و دریافت مبلغ فوق به جای آن پول رو تو جیب چه کسی میریزه جای سوال داره.

    به خودی خود باید در نظر داشت بیان این مطلب که چرا” به سرعت” بیمه ایران پول رو پرداخت کرده ، به نظر بنده محکمه پسند نیست و در دادگاهی نمیشه روش مانور داد ! باید گزارش کامل سانحه کاملا خوانده و مقصر مشخص بشه تا بتونیم بحث تخصصی تری بکنیم و اکتشافات بعدی رو انجام بدیم !!
    اینکه این مبلغ چطور محاسبه شده و بخش های سالم هواپیما باید از غرامت پرداخت شده کم میشده یا نه رو با مطالعه بیشتر در زمینه بیمه ی هواپیما ها و قوانین مربوط به آن میشه فهمید.

    میتونیم با یک سری سوال خوب خودمون شروع به نوشتن گزارش سانحه کنیم ! مثلا :
    این هواپیما از کجا خریداری شده ،آخرین بازرسی آن کی بوده ،مجوز پرواز را چه کسی صادر کرده ؟ خلبان چقدر زمان داشته از لحظه اعلام واقعه و چه مانورهایی انجام داده واسه باز کردن چرخ ها ، چه کسی در برج مراقبت با خلبان صحبت میکرده ، در کلیپ کف مخصوص مشاهده نشد ، آیا نیاز به استفاده نبوده ؟ چرا شفاف سازی در مورد این حادثه انجام نشده ؟ سازمان هواپیمایی ، خود ایرلاین ، شرکت بیمه ؟! (شاید پول تو جیب خیلیا میرفته !) ،

    پاسخ
  12. بهروز اشرفی

    از ظاهر خبر مشخص است که یک تبانی آشکار بین شرکت بیمه، و ایرلاین مذکور شکل گرفته است، و این موضوع که خلبان عمدا هواپیما را بدون باز کردن چرخ ها نشانده باشد هم محتمل است، یکی از دوستان به این نکته اشاره کردند که خلبان حاضر نمی شود جان 113 نفر انسان را به خطر بیاندازد! در حالی که واقعیت این است که فرض کنید که مسئولین ایرلاین (و احتمالا بیمه) قول درصدی از این غرامت را به خلبان داده باشند و خلبان مذکور هم آنقدر به توانایی های خود اطمینان داشته است که در صورت نشاندن هواپیما با آن وضعیت، به مسافرین آسیب جدی نمی رسد. با در نظر گرفتن این موضوع، احتمال یک تبانی همه جانبه را به شدت افزایش می دهد!

    پاسخ
  13. حسین گائینی

    سوال اصلی که وجود داره سرعت بسیار زیاد شرکت بیمه در پرداخت خسارت هست.در مورد مبلغ پرداختی میشه حدس و گمان های متعددی زد(شاید مبلغ مذکور ،مبلغ کمی برای جبران خسارت باشد.) ولی متاسفانه به دلیل نبودن اطلاعات کافی نمیتوان اظهار نظر قطعی کرد.

    پاسخ
  14. حسین گائینی 50

    سوال اصلی که وجود داره سرعت بسیار زیاد شرکت بیمه در پرداخت خسارت هست.در مورد مبلغ پرداختی میشه حدس و گمان های متعددی زد(شاید مبلغ مذکور ،مبلغ کمی برای جبران خسارت باشد.) ولی متاسفانه به دلیل نبودن اطلاعات کافی نمیتوان اظهار نظر قطعی کرد

    پاسخ
  15. 45

    احتمال اینکه این تبانی از طرف خلبان اتفاق افتاده باشد به نظر من ممکن نیست زیرا در این صورت جان خودش نیز در خطر بوده… ولی خوب عملکرد شرکت بیمه بسیار عجیب به نظر می رسد زیرا در خبر ذکر شده {ظرف مدت یک هفته پس از تکمیل پرونده خسارت که هفته گذشته از سوی شرکت هواپیمایی به پایان رسید،} چرا شرکت بیمه خود بررسی انجام نداده است.. و البته پرداخت غرامت ظرف یک هفته در این صنف معمول نیست…
    و این که الان لاشه هواپیما کجاست؟ و این مبلغ چه مقدار از مبلغ تعهد شده می باشد؟
    و البته اگر تبانی بوده در صورتی که حادثه منجر به ضرر جانی می شد چه اتفاقی می افتاد؟

    پاسخ
  16. فرشاد

    متاسفانه ایرلاین های ایران برای خارج کردن هواپیماهای فرسوده از ناوگان هواپیمایی خود راه مناسبی پیدا نکرده اند. این هواپیما با این حادثه باز نشسته شد. حال اگر دوباره به ماجرا نگاهی بیندازیم باید ببینیم در این حادثه چه کسانی سود می برند. در این حادثه با سرعت قابل توجه و بی سابقه 3 میلیون و 200 هزار یورو پول جابجا شده است که باید بررسی شود این پول به چه کسانی رسیده است.

    پاسخ
  17. حبیبی

    کمی از بالا تر نگاه کنید
    باید برررسی شود ؟!!
    باید دید ؟!!!
    چه کسی؟
    بگویید در ساختار موجود چه نهادی اختیار و شایستگی شکایت و بررسی این موضوع را دارد؟

    البته اگر می خواهید مشکلی حل شود
    اگر هم می خواهید غر بزنید که خوب بزنید موید باشید

    پاسخ
    1. حسین

      موافقم! از این منظر که کمی هم تلاش برای یافتن پاسخ پرسشها لازم است؛ تلاش نه از طرف فردی خارج از این حوزه، که از جانب خود سوال کننده. چرا با مطالعه این دیدگاهها مطلبی بیشتر از متن خبر دستگیر بازدیدکننده نمی شود؟

      پاسخ
  18. شماره 6

    با توجه به اینکه فوکر توسط آمریکا به دلیل نقص تحریم های ایران جریمه شده است.
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%88%DA%A9%D8%B1
    دو دیدگاه مطرح می شود :
    دیدگاه اول :
    دولت ایران برای جلوگیری از بروز مشکلات دیگر موظف است در قبال این کارخانه و هواپیماهای آن محتاطانه تر عمل کند.
    دیدگاه دوم:
    در مورد اینکه آیا این ماجرا از پیش برنامه ریزی شده بود هم باید اشاره کنم که برای جبران جریمه ی 21 ملیون دلاری که آمریکا برای کارخانه فوکر در نظر گرفته دور از انتظار نیست.

    پاسخ
  19. دولت آبادی

    برای پرداخت چنین غرامتی ظرف یک هفته که بی سابقه است دو دلیل می توان ارائه کرد:
    1- بیمه ایران بهترین بیمه ی دنیاست
    2- در طول یک هفته بیمه ایران به طور کامل همه جوانب را بررسی نکرده و غرامت را پرداخته که این نشان از زد و بند دارد
    از عملکرد بیمه ایران برمی آید که اولین گزینه اشتباه است
    پس دومین گزینه باقی می ماند

    پاسخ
  20. مصدق

    به نظر میرسد بیمه‌ی ایران یک هواپیمای دست دوم را بیمه کرده و این هواپیما یک کراش لندینگ داشته و بعد از یک هفته بیمه کل پول هواپیما را داده!‌ بیمه پول تصادفات ساده را تا ۶ ماه طول میدهد پس این وسط یک اتفاقاتی افتاده ..
    از نظر من تبانی بین ایرلاین و بیمه بزرگترین احتمال است و کوچکترین احتمال تبانی بین خلبان و ایرلاین و بیمه است.

    پاسخ
  21. ولیان

    واقعا ما نمیدانیم چه اتفاقی افتاده و همگی در حال حدس زدن هستیم و خیلی راحت حدسیات خود را مطابق واقعیت میدانیم!
    از قرار معلوم سانحه چندین ماه قبل رخ داده و یک هفته پس از بسته شدن پرونده غرامت پرداخت شده! انگار پرداخت غرامت یک هفته پس از بررسی شدن پرونده یک شاهکار جهانی ست.
    اگر مسائلی که گفتم درست باشد، هیچ مشکلی در قضیه نیست!

    پاسخ
  22. امیرمحمد مرادی 52

    خب در اینکه بیمه ایران یکی از بهترین بیمه های دنیاست شکی نیست.اما اینکه چه رابطه هایی در این واکنش خداپسندانه و کار راه انداز تاثیر داشته مهمه..
    از نظر من و همون طوری که باقی دوستان در پست هایی قبلی فرمودند یک سری پارامتر باید مشخص شود برای بررسی این پیشامد.سپس ارتباط بین پارامتر ها مشخص خواهد شد و بر مبنای ان اندازه گیری ها، یک مدل مناسب ارائه میشود.در نهایت این مدل را با نمونه اصلی مقایسه میکنیم و بعد این پیش بینی ها و حدسیات را مطرح میکنیم.

    پاسخ
  23. سیاوش

    یک جمله ای هست که میگه “به همه ی آدما اعتماد کن اما به شیطان درونشون نه”
    بر اساس همین هر احتمالی برای تبانی ای به این اشکاری جایز است حتی خلبان و به خطر انداختن جانش و …..
    اما باید هر اظهار نظری رو با کسب اطلاعات و نتیجه ی عقلانی بیان کرد و با دیدگاه تصحیح نه با دیدگاه زمین زدن دشمن.

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *