What drives passenger loyalty to traditional and low-cost airlines ? A formative partial least squares approach

Journal of Air Transport Management

What drives passenger loyalty to traditional and low-cost airlines ? A formative partial least squares approach

Journal: Air Transport Management

Author: Josip Mikulic, Darko Prebezac

Published: 2011


Abstract

Based on a case study involving passengers from Lufthansa, Croatia Airlines and Germanwings, we examine the determinants of passenger loyalty among users of traditional full-service airlines and of low-cost carriers. In particular, using formative modeling the study analyzes the effects of service quality and price on carrier choice and loyalty.


Keywords: Customer loyalty, Low-cost airlines, Formative modeling


 براي دريافت نسخه کامل مقاله فوق، فرم زير را تکميل نماييد:

    نام و نام خانوادگی:

    پست الکترونیکی:

    عنوان مقاله:

    نام ژورنال:

    سال انتشار:

    لطفاً تصویر امنیتی زیر را در محل مربوط، وارد کنید.
    captcha

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *