Growth and internationalisation strategies in the airline industry

Journal of Air Transport Management

Growth and internationalisation strategies in the airline industry

Journal: Air Transport Management

Author: Ana B. Ramón-Rodríguez, Luis Moreno-Izquierdo, José F. Perles-Ribes

Published: 2011


Abstract

This paper analyses the international growth of the global air transport sector to identify factors that determine the emergence of transnational companies and different forms of international expansion in the airline industry. An analysis of the market structure is conducted to understand why traditional, full service airlines have adopted alliances and code sharing to internationalise their business, while low-cost carriers prefer more direct methods to enter new foreign markets.


Keywords: Internationalisation, Low cost airlines, Foreign direct investment


 براي دريافت نسخه کامل مقاله فوق، فرم زير را تکميل نماييد:

    نام و نام خانوادگی:

    پست الکترونیکی:

    عنوان مقاله:

    نام ژورنال:

    سال انتشار:

    لطفاً تصویر امنیتی زیر را در محل مربوط، وارد کنید.
    captcha

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *