Dimensions of predatory pricing in air travel markets

Journal of Air Transport Management

Dimensions of predatory pricing in air travel markets

Journal: Air Transport Management

Author: William G. Morrison

Published: 2004


Abstract

This paper highlights how particular characteristics of air travel markets impact key dimensions of predatory pricing investigations. The paper suggests that product complementarity, product differentiation and the existence of internally flexible capacity create particular challenges in defining and measuring the extent of predation in air travel markets. These ‘dimensions of predation’ are applied to recent predatory pricing allegations in Germany.


Keywords: Predatory behaviour; Product differentiation; German airlines


برای دریافت نسخه کامل مقاله فوق، فرم زیر را تکمیل نمایید:

    نام و نام خانوادگی:

    پست الکترونیکی:

    عنوان مقاله:

    نام ژورنال:

    سال انتشار:

    لطفاً تصویر امنیتی زیر را در محل مربوط، وارد کنید.
    captcha

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *