Modelling air carrier choices with a Segment Specific Cross Nested Logit model

Journal of Air Transport Management

Modelling air carrier choices with a Segment Specific Cross Nested Logit model

Journal: Air Transport Management

Author: Tomasz Drabas, Cheng-Lung Wu

Published: 2013


Abstract

A number of customer segments may exist in any air travel market, differing in the willingness-to-pay, income, age, time of travel or airline preferences. Not accounting for this diversity may introduce a significant variance into any choice model. In this paper we present a Segment Specific Cross-Nested Logit with Brand Loyalty (SSCNL-BL) model that explicitly accounts for this heterogeneity. The model is estimated using data from a stated preference choice experiment conducted among Australians travelling to the United States. The resulting SSCNL-BL model performs better than the more complex Mixed Logit model without the additional computational burden.


Keywords: Cross-nested choice model; Market segmentation; Brand loyalty; Latent class models


برای دریافت نسخه کامل مقاله فوق، فرم زیر را تکمیل نمایید:

    نام و نام خانوادگی:

    پست الکترونیکی:

    عنوان مقاله:

    نام ژورنال:

    سال انتشار:

    لطفاً تصویر امنیتی زیر را در محل مربوط، وارد کنید.
    captcha

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *