آسمان ایران برای پروازهای بین المللی امن است

ایرنا

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، آسمان جمهوری اسلامی ایران را برای پروازهای بین المللی امن خواند و گفت: شمار پروازها در آسمان ایران نه تنها کاهش نیافته، بلکه در حال افزایش است.

رحمت الله مه آبادی عصریکشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیر فرودگاه بین المللی آبادان در جمع خبرنگاران افزود: تامین امنیت فضایی، راهبرد دولت جمهوری اسلامی ایران است و قوای نظامی نیز بر امنیت آسمان کشور اشراف کامل دارند.

وی تاکید کرد در مقابله با تروریسم جهانی، همه مسئولند.

به گفته او، تمام حرکت ها در حوزه سرزمینی و آسمان کشور در چارچوب استانداردهای بین المللی و با رعایت دقیق استانداردهای ناظر ایمنی بر هواپیماها انجام می شود.

مه آبادی خبر داد سازمان هواپیمای کشوری برای دریافت مطالبات از شرکت های هواپیمایی (ایرلاین ها) مذاکره هایی با هدف رفع مشکل احتمالی مسافران و شبکه حمل و نقل هوایی انجام داده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور تاکید کرد «به منظور استفاده از فرصت ها برای ایجاد جاده ابریشم هوایی و فرصت های خدادادی در حوزه جغرافیایی و گسترش ترانزیت، به زیرساخت های مختلف نیاز داریم».

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: توسعه زیرساخت های فرودگاهی به دلیل محدودیت مالی همواره با مشکل روبرو بوده است که می توان با کمک دولت، سرمایه خارجی و ایجاد ضلع های تازه تامین منابع این امر را به انجام رساند.

مه آبادی از گسترش ناوگان هوایی به عنوان زمینه توسعه ترانزیتی کشور نام برد و تصریح کرد: باید در دوران پساتحریم، با ایجاد زیرساخت، فراهم سازی و توسعه ناوگان مناسب در عرصه گسترش رفت و آمد هوایی نقش آفرینی کرد.

در این آیین، غلامرضا دهقانی زاده به عنوان مدیر فرودگاه آبادان، معرفی شد و از فعالیت های محمدرضا رضایی مدیر پیشین این فرودگاه، تجلیل شد.
رضایی پیش از این به عنوان مدیر فرودگاه اهواز منصوب شده بود.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *