Evaluation of US legacy airline distribution strategies

Journal of Air Transport Management

Evaluation of US legacy airline distribution strategies

Journal: Air Transport Management

Author: Kuangnen Cheng

Published: 2010


Abstract

Seventeen years of operational data is used to explore the relationship between efficiency and distri- bution strategies . Despite perceivable market power possessed by the strongest players in an oligopoly industry, the end results reveal that US legacy airline distribution strategies negatively impacted their performance and did not improve operational efficiency.


Keywords: Data envelopment analysis, Airline distribution strategies, Electronic markets, Vertical integration


 براي دريافت نسخه کامل مقاله فوق، فرم زير را تکميل نماييد:

    نام و نام خانوادگی:

    پست الکترونیکی:

    عنوان مقاله:

    نام ژورنال:

    سال انتشار:

    لطفاً تصویر امنیتی زیر را در محل مربوط، وارد کنید.
    captcha

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *