تشریح آخرین وضعیت احداث فرودگاه چابهار

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان، خبر داد که آغاز فرآیند احداث این فرودگاه منوط به تملک اراضی مورد نیاز آن است و گفت: توافق بر سر احداث فرودگاه جدید صورت گرفته و درحال حاضر به دنبال تملک اراضی مربوطه هستیم.

حسن اعرابی مقدم در خصوص آخرین وضعیت احداث فرودگاه چابهار گفت: اکنون استعلامات تملک اراضی مورد نیاز برای احداث فرودگاه چابهار اخذ و مالکان آن‌ها مشخص شده است. بخشی از این اراضی به وزارت راه و شهرسازی و بخشی به سازمان منابع طبیعی اختصاص دارد، همچنین بخشی از این زمین‌ها را مردم تصرف کردند که البته سندی بابت این تصرف ندارند.

وی افزود: فرماندار چابهار با جدیت به دنبال آزاد کردن این اراضی است. همچنین اداره‌کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان از طریق سیستم حقوقی پیگیر تملک اراضی در اختیار شرکت‌های دولتی است. در تلاشیم این اراضی را تا قبل از آغاز سال ۱۳۹۶ به تملک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آوریم. در حقیقت آغاز فرآیند احداث این فرودگاه منوط به تملک اراضی مورد نیاز آن است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مساحت این اراضی ۲۸۰۰ هکتار است، عنوان کرد: فرودگاه جدید چابهار در ۱۰ کیلومتری مرکز چابهار جانمایی شده است و با فرودگاه دهم شکاری کنارک نیز بیش از ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. توافق بر سر احداث فرودگاه جدید صورت گرفته و این دو فرودگاه نسبت به یکدیگر منافاتی ندارد.

وی تصریح کرد: با ساخت فرودگاه جدید چابهار٬ حمل و نقل، گمرک و گذرنامه در این منطقه آزاد رونق می‌گیرد و امکان نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ دنیا در آن فراهم می‌شود.

روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گزارش داده است که بندر چابهار تنها بندر ایران به شمار می‌آید که به آب‌های آزاد متصل است. این بندر شرایط ویژه‌ای از لحاظ بازرگانی، اقتصادی، صنعتی و گردشگری دارد، اکنون کارخانه‌های پتروشیمی و فولاد در چابهار مشغول به کار هستند. بنابراین توسعه بندر چابهار اهمیت ویژه‌ای برای منطقه، استان و ایران به همراه دارد. در واقع یکی از راه‌های توسعه‌ این بندر، احداث فرودگاه در منطقه آزاد چابهار است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *