آشنایی کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها با لایحه واگذاری اماکن فرودگاهی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دوره آموزشی تشریح مباحث لایحه واگذاری اماکن فرودگاهی با حضور ۴۸نفر از معاونان اقتصادی، رؤسای ادارات و کارشناسان بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها در سالن کنفرانس دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد.

 به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، در این دوره ۴۰ ساعت معصومه ابراهیمی مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرودگاههای کشور لایحه قانونی واگذاری و تخلیه اماکن و محل ها در فرودگاه های کشور مصوب سال ۱۳۵۸ و آئین نامه اجرایی آن را با هدف آشنایی و بهره برداری مجموعه بازرگانی فرودگاه ها از مباحث قانونی لایحه مذکور تشریح کرد.

کاشف آذر معاون دفتر بررسی های اقتصادی و بازرگانی شرکت هم طی سخنانی در زمینه موضوعات کسب و کار فرودگاهی مبتنی بر مفاهیم کلیدی کسب و کار، هستی شناسی و معرفت شناسی فرصت‌های کسب و کار، سیر تحول صنعت فرودگاهی قبل و بعد از آزادسازی، نحوه تدوین مدل کسب و کار و بررسی بازاریابی فرودگاهی سخنرانی کرد.

در اختتامیه این دوره نیز غلامحسین باقریان عضو هیأت مدیره و معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور بر تداوم دوره‌های آموزشی کاربردی برای استفاده عملی مجموعه بازرگانی فرودگاه‌ها تاکید کرد.

آگهی فراخوان عمومی بزرگترین مناقصه فرودگاه مشهد

شركت فرودگاه‌های كشور در نظر دارد، پروژه اجرای عملیات محوطه سازی، تكمیل پاركینگ طبقاتی، احداث ساختمان یگان حفاظت هواپیمائی، ساختمان‌های جانبی مجتمع فرهنگی آموزشی، تكمیل روسازی بتنی تاكسی‌وی ارتباطی و سایت یخ‌زدایی هواپیما فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را از طریق برگزاری مناقصه عمومی دو مرحله‌یی به پیمانكار واجد شرایط بخش خصوصی واگذار کند.

راه‌اندازی سامانه تلفن گویای اطلاعات پرواز فرودگاه تبریز

این سامانه به منظور افزایش كیفیت خدمات‌دهی به مسافران و مراجعان فرودگاه تبریز راه‌اندازی شده و اطلاعاتی نظیر وضعیت پروازهای روز، پروازهای یك مسیر خاص، پروازها به تفكیك شماره پرواز، پروازهای یك شركت هواپیمایی خاص، پروازهای زیارتی، پروازهای یك روز خاص از هفته و… به‌وسیله آن قابل دسترسی است.

این سامانه از طریق شماره تلفن ۱۹۹ از داخل شهر تبریز و ۴-۳۵۲۳۴۷۰۱-۰۴۱  از سراسر كشور قابل دسترسی است.

افزایش ۲ درصدی مسافر در فرودگاه تبریز

به‌گزارش روابط‌عمومی فرودگاه‌های آذربایجان شرقی؛ مصطفی صفایی مدیركل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی دراین باره گفت: پروازهای این فرودگاه در ۹ ماهه امسال تعداد ۸۲۳۲ پرواز بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل(۸۱۸۶ پرواز) از افزایش ۰.۵ درصدی برخوردار است.

وی اظهار کرد: در بخش مسافر نیز آمار فرودگاه تبریز با افزایش ۲ درصد روبرو است، به‌طوریكه آمار مسافر از تعداد یک میلیون و ۸۹ هزار در ۹ماهه سال گذشته به یک میلیون و ۱۱۰ هزار مسافر رسیده است.

مدیركل فرودگاه‌های استان در مورد میزان بار جابجا شده در این مدت نیز گفت: بار جابجاشده در ۹ ماهه سال گذشته ۸۷۴۰۷۳۰ كیلوگرم بوده است كه این میزان با افزایش ۱.۲ درصدی به ۸۸۴۶۲۳۹ كیلوگرم در امسال رسیده است.

دوره دستگاه‌های کمک بازرسی در فرودگاه بوشهر

دوره آموزشی دستگاه‌های کمک بازرسی ویژه کارکنان پلیس در فرودگاه بوشهر آغاز شد و تا ۲۳ دی ماه ادامه دارد و شرکت کنندگان با نحوه انجام بازرسی با دستگاه‌های ایکس ری و گیت‌وی بر اساس استانداردهای ایکائو آشنا می‌شوند.

در این دوره آموزشی که اداره‌کل ارتباطات و ناوبری آن را برگزار می‌کند، ۱۲ نفرا از کارکنان پلیس فرودگاه شرکت دارند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *