نقش فوتوشاپ در فریب مردم توسط برخی آژانس‌های هواپیمایی

عصرایران

به تازگی روشی جدید برای فروش بلیت به مردم توسط  برخی آژانس‌های هواپیمایی ابداع شده است.

برخی آژانس های فروش بلیت پروازهای داخلی و خارجی با گسترش فروش بلیت های چارتری با فریب مردم بلیت های چارتری و غیرقابل لغو به مشتریان می فروشند!

این اتفاق که بیشتر در دفاتر فروش شبانه روزی صورت می گیرد به این صورت است که، آژانس‌های هواپیمایی با جستجوی ساده در اینترنت، بلیت چارتری را خریداری کرده و با تاکید بر واریز کارت به کارت پول بلیت به کارت متصدی آژانس، به صورت آنلاین بلیت را تهیه و پس از ایمیل شدن بلیت تصویر آن را به فوتوشاپ برده و با پاک کردن مبلغ بلیت، پرینت بلیت را تحویل مشتری می دهد و فقط مهر تاریخ را بر روی بلیت درج می کند تا اصل بودن بلیت را برای مشتری تداعی کند.

نقش فتوشاپ در فریب مردم توسط آژانس های هواپیمایی

مشتری با دقت در بلیت دریافتی متوجه می شود که هم این بلیت اینترنتی تهیه شده و هم مبلغ پرداختی بر روی بلیت حذف شده و از سوی دیگر این بلیت قابلیت لغو و به عبارتی کنسلی را ندارد و البته هیچ اشاره ای نیز به چارتری بودن بلیت نشده است.

این فریب که توسط آژانس های هواپیمایی صورت می گیرد این امکان را به آژانس‌های هواپیمایی می دهد که هر قیمتی میخواهند از مشتری بخت برگشته برای فروش بلیت مطالبه کنند.

فروش بلیت چارتری به صورت انفرادی یکی از مصادیقی است که بارها سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به آن هشدار داده و اعلام کرده در صورت شکایت مردم و مشاهده به شدت برخورد می شود.

استفاده از جهل مردم اینگونه فروش بلیت چارتری اینترنتی به مردم هم باعث فریب مردم شده و هم از آمار عملکرد آژانس های مسافرتی کم می کند که البته گویا عواید مالی این گونه فروش بلیت برای آژانس ها بیشتر است.

البته آژانس های معتبر ، به خاطر حفظ برند خود و مشتری مداری، این رفتارهای غیر حرفه ای را ندارند و لذا به مردم توصیه می شود صرفا از آژانس های معتبر بلیت و تور تهیه کنند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *