با حمایت مسئولان، زنجان صاحب شرکت هواپیمایی می شود

ایرنا

مدیر فرودگاه زنجان گفت: شرکت های گردشگری و خدمات هوانوردی زنجان با سرمایه گذاری یک خارجی ایرانی تبار هم اکنون در مراحل نهایی ثبت قرار دارد و شرکت هواپیمایی زنجان نیز درصورت حمایت مسئولان از سوی این سرمایه گذار، راه اندازی می شود.

محمد قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موانع موجود بر سرراه این سرمایه گذار خارجی جهت راه اندازی شرکت هواپیمایی در زنجان طی جلسه هایی بررسی و بر لزوم حمایت جدی دستگاه هایی که در رشد و ارتقای فرودگاه می توانند دخیل باشند، تاکید شد.

وی اظهار کرد: با ارتقای فرودگاه زنجان تردد سرمایه گذار داخلی و خارجی، گردشگران علمی، پزشکی، تاریخی و سایر حوزه ها به استان افزایش پیدا خواهد کرد و به نظر می رسد تا زمانی که این مهم اتفاق نیفتد، گردشگری استان بهتر از وضعیت موجود نخواهد بود.

قاسمی درباره افزوده شدن خطوط هوایی جدید گفت: شرکت هواپیمایی ایران به علت برداشته نشدن کامل تحریم ها هنوز محدودیت هایی دارد بنابراین دو شرکتی که برای همکاری در خط زنجان به استانبول، نجف و تهران اعلام آمادگی کرده اند در مرحله امکان سنجی و بررسی شرایط کلی و نیازمند حمایت ویژه مسئولان استانی هستند.

وی به جابجایی 2 هزار و 403 نفر از فرودگاه زنجان از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت اشاره و بیان کرد: در این مدت 36 پرواز انجام شده است.

مدیر فرودگاه زنجان افزود: توسعه ترمینال فرودگاه با پیشرفت 10 تا 15 درصد از سه سال قبل به خاطر تامین نشدن اعتبار مالی آن راکد مانده است، اما با افزایش 300 متر از باند فرودگاه مجموع باند آن به سه هزارو 300 متر رسید که به زودی بهره برداری از این باند آغاز می شود.

فرودگاه زنجان با 400هکتار مساحت در 15کیلومتری شمال غرب شهر زنجان و در جاده قدیم زنجان -اردبیل قرار گرفته است و تنها فرودگاه این استان می باشد، که در سال 79 افتتاح شده است.

این فرودگاه قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای پهن پیکر (متناسب با CAT ایمنی زمینی فرودگاه )، متوسط، بدنه باریک و سبک و همچنین انواع هلی کوپتر را دارد.

سال گذشته 17هزار و 550 مسافر داخلی و خارجی از طریق این فرودگاه جابجا شده اند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *