سرمایه گذاری در فرودگاه بین المللی بجنورد حمایت می شود

محمود امانی افزود: سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در فرودگاه بجنورد به رشد و توسعه خراسان شمالی نیز كمك شایانی می كنند.

وی با اعلام آمادگی برای اعطای زمین به سرمایه گذاران در حوزه این فرودگاه، اظهار داشت: باشگاه هوانوردی این فرودگاه نیز توسط سرمایه گذاران و حمایت فرودگاه بجنورد راه اندازی شد.

امانی با اشاره به اینكه طرح توسعه فرودگاه بحنورد باید در ۱۰ سال گذشته انجام می شد اما به دلایلی به تاخیر افتاد، گفت: پروژه فرودگاه بین المللی این شهر با برنامه ریزی ها و اهداف تعیین شده برنامه ارتقاء فرودگاه، در سال گذشته با تدبیر استاندار خراسان شمالی و اختصاص ۱۳.۵ میلیارد تومان اعتبار، مجددا آغاز به كار كرد.

وی اضافه كرد: تملك زمین و تامین اعتبار آن تا سال ۹۰ برعهده استانداری بود اما این موضوع سپس به فرودگاه بجنورد واگذار شد.

امانی در خصوص مرز هوایی فرودگاه بجنورد نیز افزود: مرز هوایی که از سال ۸۹ ابلاغ شده است، زیر ساخت های آن فراهم و مجوز های پرواز نیز شامل هفت مجوز پرواز آسمان كه چهارمورد آن عملیاتی شده، سه مجوز عملیاتی شده هواپیمایی ماهان و دو مجوز هواپیمایی اترك که هیچ یك عملیاتی نشده، صادر شده است.

مدیر فرودگاه بجنورد تصریح کرد: پروازهای بین المللی بستگی به تقاضا دارد و با پیگیری های که در حال انجام است به زودی پروازهای حج عمره و عتبات عالیات نیز از این فرودگاه صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، فرودگاه بجنورد در سال ۷۴ به بهره برداری رسید که پس از چند سال تعطیلی، فعالیت مجدد آن از سال ۸۳ همزمان با تشکیل استان خراسان شمالی آغاز شد.

این فرودگاه در سال ۸۹ با مصوبه هیات وزیران به فرودگاه بین المللی ارتقا یافت و برای طرح توسعه آن ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که با وجود قرار گرفتن در زمره طرح های مهر ماندگار، به علت عدم تخصیص اعتبار مصوب، طرح متوقف شد.

هم اکنون دو شرکت ماهان و آسمان کار جابه جایی مسافران را از فرودگاه بجنورد به تهران و بالعکس انجام می دهند

مهر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *