طلب ۶۰۰ میلیارد تومانی شرکت فرودگاه‌های کشور از ایرلاین‌ها

خبرگزاری فارس

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌های کشور بابت خدمات‌دهی به ایرلاین‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان از آنها طلب دارد، گفت: منتظر ابلاغ دولت هستیم تا در صورت لزوم خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان فاجعه منا انجام شود.

نمایشگاه الکترونیک هوایی امروز در شرکت فرودگاه‌های کشور با حضور مدیرعامل این شرکت، اعضای هیأت مدیره و کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی افتتاح شد.

برگزاری این نمایشگاه در سالروز جهانی الکترونیک هواپیمایی در راستای ارائه دستاوردهای متخصصان داخلی در بخش هوانوردی و فرودگاهی در دوران تحریم و با نگاه به اقتصاد مقاومتی است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: خدمات ناوبری هوایی، نشست و برخاست هواپیما و خدمات فرودگاهی پایه الکترونیک دارند که در ایمنی فرودگاهی و خدمات مناسب در فرودگاه‌ها و پروازها جلوه‌گر می‌شود.

رحمت‌الله مه ابادی افزود: در پس همه خدمات مناسب فرودگاهی و روان بودن عبور و مرور، تلاش مهندسان و متخصصان داخلی صنعت حمل و نقل هوایی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، آسیب جدی به سیستم ناوبری ما و باند 29 چپ مهرآباد وارد شد، پس از آن هم در شرایط تحریم قرار داشتیم، اما موفق شدیم تعمیرات اساسی دستگاه‌های هوانوردی و اویونیک را انجام دهیم ضمن اینکه در تأمین قطعه توسط متخصصان داخلی با مهندسی معکوس به دستاوردهای بزرگی رسیدیم.

تلاش جدی برای وصول 600 میلیارد تومان بدهی ایرلاین‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر 600 میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌های کشور بدهکارند.

مه‌آبادی با بیان اینکه این روزها در فصل کم‌مسافر قرار داریم، بیان کرد: در وصول مطالبات خود جدی هستیم و اگر این مطالبات را وصول نکنیم، باید خدمات فرودگاهی را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: طی هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری در شرکت‌های هواپیمایی، به سمتی حرکت می‌کنیم که طلب جاری از ایرلاین‌ها نداشته باشیم و مطالبات معوق هم به تدریج کاهش یابد.

برنامه‌ریزی خرید 250 میلیون دلار تجهیزات ناوبری و راداری

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در حوزه راداری، مشکلات ما جدی بود اما توانستیم سیستم‌ها را به روز کرده و برخی قطعات را داخل بسازیم.

مه‌آبادی ادامه داد: همچنین نوسازی تجهیزات و پذیرش ترافیک هوایی در دوران پساتحریم از هدفگذاری‌ها در این عرصه است.

وی با بیان اینکه در حوزه راداری، برنامه‌هایی برای تجهیز بیشتر فضا داریم، بیان کرد: در حوزه‌های نشست و برخاست هواپیما در رادارهای سطحی برنامه‌های مشخصی درنظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: برنامه داریم 250 میلیون دلار تجهیزات ناوبری،کمک‌ناوبری و راداری خریداری کنیم.

مه‌آبادی افزود: برخی قراردادها در این حوزه منعقد شده است، برخی هم در مرحله مشخصات فنی قرار دارد تا به مناقصه بگذاریم.

آماده اعزام پروازهای فوق‌العاده به عربستان هستیم

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر برنامه ‌شرکت فرودگاه‌های کشور برای خدمات‌رسانی به مصدومان فاجعه منا و انتقال جان‌باختگان این فاجعه، توضیح داد: فاجعه منا اتفاق نامبارکی بود که رخ داد، اما تلاش کردیم به سرعت برنامه‌ریزی‌ها درباره مدیریت این اتفاق انجام شود.

مه‌آبادی گفت: ستاد بررسی به سرعت در دولت تشکیل شد و شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام آمادگی کرد که هرگونه خدمات لازم به مصدومان این حادثه، امدادرسانی و از این قبیل را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور یادآور شد: ما پیشنهاد ارائه هرگونه خدمات را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داده‌ایم و منتظر ابلاغ دولت هستیم.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *