ورود تجهیزات فرودگاهی و‌ رادار به کشور تا شهریور‌

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامحسین باقریان‌ بیان کرد: تجهیزات فرودگاهی بخش اعظمی از ایمنی پرواز را تأمین می‌کنند و ایمنی پرواز نیز مهمترین موضوعی است که ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی) مطرح می‌کند.

وی اظهار کرد: موضوع ایمنی در پروازها برای شرکت فرودگاه‌ها از ابتدا مورد توجه بوده است اما به دلیل محدودیت منابع مالی و تحریم‌ها تامین تجهیزات مورد نیاز با مشکل مواجه شد.

باقریان افزود: اتفاقاتی که در سال گذشته در کشورهای همسایه رخ داد موجب افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران شد و منابع مالی مناسبی در اختیار ما قرار داد تا در جهت بازسازی، بهسازی و افزایش تجهیزات ناوبری و ارتباطی فرودگاه‌ها اقدام کنیم؛ بر همین اساس سال گذشته مناقصه سرمایه گذاری 250 میلیارد تومانی برای تامین و به‌روزرسانی تجهیزات فرودگاهی برگزار و قرار داد آن نیز منعقد شد که بخش اعظمی از این تجیهزات مربوط به تجهیزات ارتباطی، فرستنده و گیرنده‌ها، تجهیزات ناوبری، سوئیچینگ و سیستم اتوماسیون برای مرکز کنترل ترافیک هوایی و یک رادار است.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه پیش بینی می‌‌کنیم این تجیهزات تا 6 ماه اول امسال وارد کشور شود، گفت: عمده این تجهیزات برای فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز است، همچنین تجهیزات ارتباطی و مخابراتی برای تمام فرودگاه‌ها، سیستم اتوماسیون و سوئیچینگ برای مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور و سیستم اتوماسیون برای فرودگاه مهرآباد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باقریان میانگین عمر کنونی تجهیزات فرودگاهی را 15 سال اعلام کرد و گفت: با ورود این تجهیزات میانگین عمر تجهیزات فرودگاهی کشور به 10 سال کاهش می‌یابد.

وی همچنین از سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی برای تامین بخش دیگری از تجهیزات ارتباطی و مخابراتی و چند رادار برای کنترل فضای کشور در سال جاری خبر داد.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور یک نهاد درآمد هزینه‌ای است و تمام منابع مورد نیاز برای توسعه فرودگاه و تجهیزات ناوبری از منابع این شرکت تامین می‌شود.

خبرگزاری فارس

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *