تهیه طرح‌های توسعه پروازهای گردشگری و هوانوردی عمومی در کشور

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مدیرعامل شرکت هلی کوپتری ایران با بیان اینکه تمام طرح های مربوط به توسعه پروازهای گردشگری و هوانوردی عمومی را در کشور آماده کرده‌ایم، از مذاکره با شرکت‌های اروپایی برای خرید ناوگان جدید هلیکوپتر خبر داد.

کاپیتان سید محمود آذین با اشاره به چشم‌انداز صنعت هلیکوپتری ایران در دروان پس‌ از اجرای برجام اظهار کرد: در صنعت هلیکوپتری نباید فقط به حضور خارجی‌ها بسنده کرد بلکه در کنار حضور سرمایه‌گذاران در این صنعت باید آنها را مقید به استفاده از شرکت‌های ایرانی کرد.

وی تعداد هلیکوپترهای غیرنظامی فعال در ناوگان هلیکوپتری کشور را برای فعالیت در بخش‌های سکوهای نفتی، گاز و پتروشیمی حدود ۶۰ فروند اعلام کرد و افزود: سهم شرکت هلیکوپتری ایران از این میزان حدود ۳۰ فروند است که ۹ فروند هلیکوپتر جدید طی ۳ سال اخیر وارد ناوگان این شرکت شده اما ۲۱ فروند دیگر برای پیش از انقلاب است.

عمر ناوگان هلیکوپتری کشور بین ۱۵ تا ۲۰ سال است

مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران با بیان اینکه عمر ناوگان هلیکوپتری کشور بین ۱۵ تا ۲۰ سال است در حالی که عمر قابل قبول ۱۰ سال باید باشد درباره مذاکره برای خرید ناوگان جدید افزود: مذاکراتی با شرکت‌های مختلف اروپایی صورت گرفته است اما همه منتظر اجرایی شدن برجام هستند.

ظرفیت بکارگیری ۲۰۰ فروند هلیکوپتر در کشور

کاپیتان آذین با بیان اینکه کشور ما ظرفیت به‌کارگیری ۲۰۰ فروند هلیکوپتر را در بخش‌های غیرنظامی دارد گفت: اگر سرعت اجرای پروژه‌های نفتی، گازی و پتروشیمی بعد از اجرای برجام بیش از پیش شود قطعا این ظرفیت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران در پاسخ به این سوال که آیا برای توسعه پروازهای گردشگری و توسعه هوانوردی عمومی اقداماتی صورت گرفته است گفت: متاسفانه این بخش در کشور ما مغفول مانده که با توسعه هوانوردی عمومی علاوه بر گردشگری، با وجود ترافیک کلانشهرها امکان استفاده از جابجایی در داخل شهر‌ها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: تمام طرح‌های توسعه هوانوردی عمومی و گردشگری را آماده کرده‌ایم اما اجرایی شدن آن منوط به تصمیم‌گیری سازمان‌های مختلف است.

کاپیتان آذین با بیان اینکه یکی از کاربردهای توسعه پروازهای گردشگری راه‌اندازی ایرتاکسی برای پرواز در مسیرهای کوتاه و بین فرودگاه‌های کوچک و اقماری است گفت: در این راستا نیز پیشنهادات خود را ارائه داده‌ایم اما مشکلات و معضلاتی برای مجوزهای نشست و برخاست هلیکوپترها وجود دارد که باید رفع شود.

مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران، تغییر مقررات، تغییر بینش و نگرش به هلیکوپتر را به عنوان یک وسیله پرکاربرد از الزامات و ضروریات صنعت هلیکوپتری اعلام کرد و افزود: با تغییراتی که در سازمان هواپیمایی کشوری رخ داده برای توسعه هوانوردی عمومی بسیار امیدوار هستیم ضمن اینکه مذاکراتی با این سازمان برای این بخش در حال انجام است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *