Gauging innovation worth for airlines

Journal of Air Transport Management

Gauging innovation worth for airlines

Journal: Air Transport Management

Author: Juan Luis Nicolau, María Jesús Santa-María

Published: 2012


Abstract

This article examines the extent to which innovations enhance airline value. For this purpose, we measure the effect that airline innovations have on its market value. An increase in the market value is significantly found when an airline announces an innovation. Not all innovative actions are equal; while innovations related to “advanced customer segmentation” and “new technologies” bring about similar gains, thereby having the same effects on the airline value, when compared to the innovative new business models, the formers significantly outperform the latter.


Keywords: Airline innovation, Airline firm value, Returns for Iberia airlines


 براي دريافت نسخه کامل مقاله فوق، فرم زير را تکميل نماييد:

    نام و نام خانوادگی:

    پست الکترونیکی:

    عنوان مقاله:

    نام ژورنال:

    سال انتشار:

    لطفاً تصویر امنیتی زیر را در محل مربوط، وارد کنید.
    captcha

    مطالب مرتبط

    نظر بدهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *