ایرباس ای-380 و ای-350 جزو سفارش‌های ایران

خبرگزاری فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در گفت‌وگو با رویترز جزئیات توافق اولیه ایران و ایرباس برای خرید هواپیماهای جدید را تشریح کرد که از جمله آن سفارش خرید بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است.

«اصغر فخریه کاشان» معاون وزیر راه و شهرسازی ایران روز یکشنبه (دیروز) در حاشیه یک کنفرانس هوانوردی در تهران به خبرگزاری رویترز در خصوص قرارداد خرید هواپیمای ایرباس گفت که ایران برای خرید 8 هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس ای-380 (A380) که قرار است از سال 2019 تحویل داده شود، قرارداد موقتی با شرکت ایرباس اروپا منعقد کرده است.

ای-380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است و بسیاری از خطوط هوایی مطرح جهان آن را به خدمت گرفته‌اند.

معاون وزیر حمل و نقل ایران ادامه داد که قرارداد خرید 127 هواپیما که اغلب آنها جدید است و احتمالاً در این هفته تکمیل می‌شود، شامل 16 هواپیمای ایرباس «ای 350» (A350) می‌شود.

فخریه کاشان همچنین اعلام کرد که ایران به هواپیماهای شرکت‌هایی چون «ام آر جی میتسوبیشی» (MRJ) و سری «سی» هواپیماهای «بمباردیه» کانادا نیز علاقمند است.

طبق این گزارش، خطوط هوایی خصوصی ایران نیز در حال مذاکره با شرکت هوافضای «امبرائر» برزیل و «سوخو» روسیه می‌باشند.

معاون وزیر حمل و نقل ایران ادامه داد که تهران همچنین به خرید بیش از یکصد هواپیما از شرکت «بوئینگ» علاقمند است.

از زمان اجرایی شدن برجام و آغاز لغو تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران، بسیاری از سرمایه‌گذاران کشورهای غربی برای ورود به بازار ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور ابراز تمایل کرده‌اند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *