ایرلاین‌ها منتظر اجرای برجام

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ایرلاین‌ها منتظر اجرای برجام برای واردات هواپیما هستند، گفت: درخواستی برای ورود هواپیماهای روسی به کشور نداشته‌ایم.

علی عابدزاده در خصوص واردات هواپیما به کشور اظهارداشت: در برنامه شرکت‌های هواپیمایی است که هواپیما به کشور وارد شود و هم اکنون ایرلاین‌ها در حال مذاکره با شرکت‌های تولید کننده و یا لیزینگ‌های هواپیما هستند.

وی با بیان اینکه اغلب شرکت‌ها منتظر روز اجرای برجام هستند تا بتوانند مذاکرات خود را به سرانجام برسانند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی اقدامات خود را در این زمینه انجام داده‌اند و فقط در انتظار این هستند تا با رفع تحریم‌ها، هواپیماها را به کشور وارد کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ورود هواپیماهای روسی به کشور، تصریح کرد: همه کشورها به دنبال این هستند که بازار ایران را به دست بیاورند اما هنوز درخواستی در این زمینه از سوی ایرلاین‌ها به ما ارجاع نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره خبرهایی که از سوی منابع روسی مبنی بر خرید هواپیماهای توپولف و سوخو از سوی شرکت‌های ایرانی منتشر می‌شود، افزود: هنوز درخواستی در خصوص خرید این هواپیماها به سازمان هواپیمایی نیامده است اما اگر به ما اعلام کنند، رسیدگی می‌کنیم.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *