سیستم نظارت تصویری در فرودگاه گرگان بهره برداری می شود

تیمور امیری، اظهار کرد:فرودگاه گرگان از فرودگاه های زیر مجموعه فرودگاه های کشور است و این فرودگاه به نقطه ای رسیده که می تواند هواپیماهای پهن پیکر در آن توقف داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر چهار ایرلاین در فرودگاه گرگان فعالیت دارد و با هواپیمایی ماهان و کاسپین هم در خصوص ایجاد پرواز های جدید در استان مذاکراتی صورت گرفته است.

امیری در ادامه افزود: فرودگاه کلاله هم در صورت تکمیل زیرساخت هایش می تواند در آینده نزدیک شاهد پرواز هواپیماها و خدمات رسانی به مسافران شرق استان باشد.

مدیر کل فرودگاه های استان با اشاره به این که در کشور 21 فرودگاه کار انتقال حجاج به سرزمین وحی را انجام می دهند گفت: فرودگاه گرگان هم یکی از 21 فرودگاه کشور در این امر است.

وی تصریح کرد: طول باند فرودگاه گرگان در سال جاری از دو هزار متر به سه هزار و 400 افزایش یافته و به راحتی هواپیماهای پهن پیکر می توانند در آن فرودآیند.

ترمینال حجاج در فرودگاه گرگان راه اندازی می شود

امیری با اشاره به این که هر هفته در فرودگاه گرگان 50 پرواز خروجی و ورودی دارند،گفت: فرودگاه گرگان ظرفیت تمام وقتی برای جابه جایی مسافر دارد و می تواند 24 ساعته در فرودگاه به مسافران خدمات دهد و بحث افزایش پروازها هم در دستور کار فرودگاه قرار دارد.

وی با بیان این که در سفر اخیر ریاست جمهور دو طرح در رابطه با فرودگاه های استان داشتیم گفت: یک پروژه در خصوص سیستم نظارت تصویری فرودگاه گرگان است که تا اوایل سال 94 به بهره برداری می رسد و پروژه دیگر کلنگ زنی ترمینال 9 هزار متری حجاج در فرودگاه گرگان است که پیمانکار آن هم گرفته شده است و مقرر است ظرف 20 ماه ترمینال مسافرت های خارجی که مخصوص حجاج است را به ما تحویل دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *