عبور روزانه 15 پرواز آمریکایی از حریم هوایی ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که در دو هفته گذشته رکورد 1043 پرواز عبوری در یک شبانه روز از کشور زده شد، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی اماراتی بیشترین سهم را در این پروازهای عبوری دارند.

محمدعلی ایلخانی در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی با بیان این‌که شرکت فرودگاه‌های کشور دو وظیفه اصلی دارد اظهار کرد: یکی از این وظایف ایجاد و تجهیز راه‌های هوایی در کشور است که در حال حاضر 92 مسیر اصلی در ایران فعال بوده و پروازهای عبوری کشور که میانگین فعلی آن‌ها به بیش از 900 پرواز در روز رسیده را مدیریت می کند.

وی ادامه داد: بیشترین پروازهای عبوری از آسمان ایران مربوط به ایرلاین‌های اماراتی است که در شبانه‌روز بالغ بر 170پرواز را از حریم هوایی ایران عبور میدهد و شرکت های آمریکایی با به طور معمول در آسمان ایران حاضر هستند.

ایلخانی با بیان این‌که در حال حاضر میانگین پروازهای عبوری از آسمان ایران به بیش از 900 پرواز رسیده اظهار کرد: پس از زدن رکورد 1043 پرواز عبوری از آسمان ایران به طور میانگین بیش از 900 پرواز را در شبانه روز مدیریت می کنیم و البته این پروازها در حوزه ارائه سرویس هوانوردی به بیش از 1500 می رسد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور تجهیز، راهبری و نگهداری فرودگاه ها را از دیگر وظایف شرکت فرودگاه ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 54 فرودگاه فعال در کشور وجود دارد که این تعداد در کنار 10 فرودگاه وزارت نفت و دو فرودگاه که در اختیار مناطق آزاد است مجموعا به 66 فرودگاه فعال در کشور می رسد.در این فرودگاه‌ها در هفت ماهه نخست سال 1393 بیش از 28 میلیون نفر مسافر جابه جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 12 درصدی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در حوزه نشست و برخاست هواپیماها نیز هواپیماهای داخلی در این مدت رشدی چهار درصدی و هواپیماهای خارجی رشدی 22 درصدی داشته‌اند.

ایلخانی همچنین از برنامه ریزی های شرکت‌ فرودگاه‌ها برای استفاده از توان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: ما برنامه ریزی کرده‌ایم که در طرح‌های جدید فرودگاهی کشور بیش از 3000 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی داخلی و خارجی جذب شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: یکی از این بخش‌ها فرودگاه بین المللی امام خمینی است که با توجه به اراضی 13 هزار هکتاری آن در نهایت بناست به سومین فرودگاه بزرگ جهان تبدیل شود.

وی از دو فرودگاه جدید در استان های خوزستان و بوشهر نیز به عنوان فرصت‌های دیگر سرمایه‌گذاری در عرصه فرودگاهی کشور نام برد و گفت: برای توسعه فرودگاه‌های کشور به بودجه‌ای نیاز است که شرکت فرودگاه های کشور که برای تامین آن بر روی سرمایه های بخش خصوصی حساب ویژه‌ای باز کرده است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *