پارامترهای تاثیرگذار در سوانح هوایی

دبیر جامعه خلبانان گفت: تحریم ها، مدیریت ایرلاین ها و نیروی انسانی، پارامترهایی هستند که در بحث سوانح هوایی باید به دقت آسیب شناسی شوند.

مهدی ایرانمنش با حضور در غرفه تین نیوز در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در یک نشست تخصصی با اشاره به اینکه سوانح هوایی اخیر از چند منظر قابل بررسی است، گفت: تحریم ها، مدیریت ایرلاین ها و نیروی انسانی، پارامترهایی هستند که در بحث سوانح هوایی باید به دقت آسیب شناسی شوند.

وی افزود: اگرچه در ماه های اخیر از میزان تحریم ها تا حدی کاسته و فضای مناسب تری برای خرید قطعات هواپیما ایجاد شده اما کماکان برای تامین قطعات و نوسازی ناوگان، مشکلات زیادی وجود دارد.

دبیر جامعه خلبانان، به هواپیماهایی اشاره کرد که به تازگی خریداری شدند و اظهار داشت: این هواپیماها حداکثر می توانند سن ناوگان را 1 الی 2 سال کاهش دهند، زیرا غالب هواپیماهای موجود در کشور فرسوده هستند.

ایرانمنش ادامه داد: در ناوگان هوایی كشور هواپیماهایی با عمر نزدیك به 40 سال نیز وجود دارد، لذا با وجود این هواپیماها، نمی توان انتظار داشت در میانگین عمر کل ناوگان، کاهش چشمگیری ایجاد شود.

وی به ایرلاین هایی اشاره کرد که دو برابر ناوگان شان به دولت بدهکار هستند و تصریح کرد: بخش خصوصی به تنهایی نمی تواند کمبود ناوگان را جبران کند، ضمن اینکه اکثر ایرلاین های کشور غیر اقتصادی هستند.

این کارشناس حمل و نقل هوایی با تاکید بر اینکه مسائل مالی یکی از مهم‌ترین چالش‌های مهم ایرلاین ‌ها است، گفت: تا سال 1400 نیازمند 400 فروند هواپیما هستیم، که متاسفانه ناوگان هوایی کشور در تمامی بخش ها ظرفیت این حجم از پروازها را ندارد.

مبع: تین نیوز

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *