پرواز به عتبات عالیات از فرودگاه خرم‌آباد فراهم می‌شود

مدیرکل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: حج و زيارت استان لرستان با اعلام فراخوان٬ از متقاضيان سفر هوايي عتبات عاليات برای نيمه دوم فروردين تا شهريور سال آینده نام‌نویسی کند.

 در نشستی سه جانبه با حضور مدیرکل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت٬ مدیر حج و زیارت استان لرستان و مدیر فرودگاه خرم‌آباد برقراری پروازهای عتبات عالیات بررسی شد.

نظافتی مدیرکل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آمادگی سازمان متبوع خود برای ارائه هرگونه کمک در این زمینه خبر داد و گفت: در ديدار با مديريت ارشد استان و همچنين نماينده ولي‌فقيه در استان مقرر شد؛ حج و زيارت استان لرستان با اعلام فراخوان نام‌نویسی از متقاضيان سفر هوايي عتبات عاليات برای نيمه دوم فروردين تا شهريور سال آینده را به‌عمل آورد.

وي گفت: در صورت استقبال شهروندان لرستاني، سازمان حج و زیارت آمادگي برقراري پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه خرم‌آباد را دارد.

نظافتی با اعلام بازگشايي فرودگاه بغداد براي پروازهاي زائران ايراني، فراهم شدن زيارت كاظمين براي زائران را نیز خبر داد.

وی تحرک و پویایی آژانس‌های زیارتی استان و استقبال از پروازها را جهت برقراری پروازهای عتبات از شهروندان لرستاني خواستار شد.

همچنین در این نشست مشترک اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به اینکه فرودگاه داراي مرز مصوب هوايي بوده و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم از قبیل گذرنامه، قرنطینه، بانک و… در ترمينال ايجاد شده است، گفت: این فرودگاه آمادگی لازم برای برقراری پروازهای عتبات عالیات را دارا است و در صورت همکاری سازمان حج و زيارت استان، آماده ارائه سرویس‌های لازم به زائران عتبات عالیات است.

کیانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد افزود: با اتمام طرح توسعه چهره فرودگاه به کلی تغییر خواهد کرد و زمینه برای برقراری پروازهای حج که از مطالبات ده ساله اخير مردم شریف لرستان است مهیا می‌شود.

شرکت فرودگاههای کشور

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *