امکان خدمات‌دهی به تمامی ایرلاین‌های خارجی در فرودگاه امام

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

موضوع تعمیر و نگهداری هواپیماها یکی از مهمترین بخش‌های صنعت حمل و نقل هوایی است چرا که ایمنی پروازها را تضمین کرده و نشانگر توان عملیاتی بالای یک صنعت است.

بر این اساس مدیر یکی از بزرگترین آشیانه های تعمیر سنگین هواپیما گفته است: متاسفانه تامین قطعات برای ما بسیار سخت شده و حتی پس از برجام هم تغییر چندانی را در این خصوص شاهد نبوده ایم. یکی از بزرگترین مشکلات ایرلاین ها انتقال پول است به همین دلیل امکان خرید قطعات را نداریم.

وی با اشاره به اینکه قطعاتی که از سوی شرکت سازنده تولید می شود به اندازه تعداد هواپیماهای موجود در دنیا است، گفته است: شرکت های سازنده برای هواپیماهایی که در اختیار ایران است قطعه تولید نمی کنند به همین دلیل ما حتی امکان خرید برخی قطعات مهم را از بازار سیاه هم نداریم.

این تکنسین فنی هواپیما دلیل طولانی شدن چک هواپیما را همین امر دانسته و گفته است: اینکه حمل و نقل هوایی را در دوران تحریم ها سر پا نگه داشته ایم بسیار کار بزرگی است و همانطور که می دانید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به جز یک یا دو مورد تاکنون سانحه شدیدی در ایران نداشته اند.

وی‌ یکی از مهمترین دلایلی که شرکت ایرباس حاضر به فروش ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران شده را توان فنی بالای مهندسان ایرانی دانست و گفت: برای تعمیر و اورهال هواپیما برخی قطعات را به خارج از کشور ارسال می‌کنیم که البته پس از برجام این ارتباطات سخت تر هم شده است.

وی با بیان اینکه امکان خدمات دهی به تمامی ایرلاین های خارجی را هم در فرودگاه امام داریم، افزود: تاکنون هم هواپیماهای خارجی زیادی که در فرودگاه امام نیاز به تعمیر داشتند به آشیانه های شرکت های ایرانی مراجعه کرده اند و ما کار تعمیرات را انجام دادیم.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *