انتصاب در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

حمیدرضا سیدی

طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران٬ حمیدرضا سیدی به مدت دو سال به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت منصوب شد.

رحمت‌اله مه‌آبادی در این ابلاغ استفاده کامل از ظرفیت‌های در دسترس، بکارگیری تمام توان را در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های شرکت و ایجاد تحول بنیادین در نظام برنامه ریزی، بازاریابی و سرمایه‌گذاری فرودگاه‌های کشور با اولویت مأموريت‌هاي زیر را مورد تاکید قرار داده است.

انجام مطالعات و تدوین اسناد جامع توسعه شرکت از جمله طرح جامع شبکه فرودگاهی کشور و تهیه برنامه‌‌‌‌‌‌‌های راهبردی و عملیاتی با  استفاده از مشاوران  معتبر داخلی و بین‌المللی در چارچوب سند چشم‌انداز کشور و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی.

پیگیری لازم جهت اجرایی شدن قانون خاص شرکت، اصلاح اساسنامه و مشارکت در تدوین آیین‌نامه‌های جدید اداری، استخدامی، تشکیلاتی، مالی و معاملاتی ضمن تأکید بر توانمندسازی ساختار سازماني، شایسته‌سالاری، مهارت‌گرایی، توسعه مشارکت و کار تیمی، جلوگیری از افزایش نیروی انسانی و ایجاد پست‌های جدید رسمی، افزایش نسبت صف به ستاد، ارتقای بهره‌وری، توزيع مناسب اطلاعات و تفویض هرچه بیشتر اختیارات به فرودگاه‌ها و واحدهای اجرایی ضمن تقویت همزمان نظارت‌های ستادی و ارتقای سطح شفافیت و بسط انضباط مالی با هماهنگی حوزه‌های ذیربط.

تغيير نقش فرودگاه‌ها از زيرساخت حمل‌ونقل هوايي به بنگاه‌های اقتصادي و ارتقاء جایگاه آنها در زنجيره ارزش حمل‌ونقل با هدف ایفای نقش به عنوان مرکزیت سامانه حمل‌و نقل چندوجهی و مولفه مهم تسریع و تسهيل رشد اقتصادي در جغرافياي منطقه حوزه نفوذ ضمن تأکید بر افزایش سهم درآمدهاي پایدار غيرهوانوردي در سبد درآمــدهاي شركت از طريق تنوع بخشي و توسعه دامنه خدمات تجاري فرودگاه‌ها، استفاده از الگوی‌های نوین و موفق مشارکت با بهره‌برداران و اصلاح نظام و فرایند تعرفه‌گذاری و وصول درآمدها.

اصلاح ساختار اقتصادی شرکت و فرودگاه‌ها با تاکید تعيين حوزه‌هاي كليدي تجاري و شاخص‌هاي محك زني اقتصادي، دستيابي به استانداردهاي بين‌المللي تجاري از طريق نسبت‌هاي مقايسه اي (گردش مالي/ تعداد مسافر، گردش مالي/ مترمربع فضاي تجاري و … ) و محك زني تجاري با رقباي منطقه اي، توسعه بازاريابي بين المللي اجرای پایلوت شرکت‌های مجازی فرودگاهی و بهره‌برداري حداکثری از ظرفيت‌هاي قانوني، مقررات اقتصادي و اهرم‌هاي تجاري در دسترس برای توسعه کسب‌وکارها و افزایش فرصت‌های تجاری در فرودگاه‌ها.

بازآفرینی و کارآمدسازی نظام سرمایه‌گذاری شرکت با استفاده از مشاوران ذیصلاح ضمن تأکید بر جهت‌گیری به سمت جذب سرمایه‌های خارجی و بخش خصوصی داخلی برای اجرای طرح‌های بزرگ و استفاده از منابع داخلی شرکت برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های کوچک زودبازده و پربازده (جایگاه‌های تشریفات، پارکینگ خودرو و…)، ارائه بسته‌هاي تجاري و سرمایه‌گذاری جذاب، تنوع بخشيدن به شيوه‌هاي قراردادي، بهره‌گيري از انواع روشهاي موفق مشاركت و تامين منابع مالي در کشور و فرودگاه‌های برتر جهان.

توسعه نقش‌آفرینی و بازیگری منطقه‌ای و بین‌المللی با تأکید بر حضور موثر در مجامع و تلاش برای تصاحب کرسی‌های تصمیم‌گیری در نهادهای بین‌المللی فرودگاهی و ناوبری هوایی منطقه‌ای و جهانی.

گفتنی است؛ مراسم معارفه حمیدرضا سیدی معاون برنامه‌ریزی و نظارت و غلامحسین باقریان معاون عملیات فرودگاهی روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‌ها برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *