راه‌اندازی بیمه نامه شکست ماشین آلات هواپیما در کشور

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مدیر بیمه‌های کشتی و هواپیما بیمه ایران از راه‌اندازی بیمه نامه شکست ماشین آلات هواپیما در کشور خبر داد.

به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، حمید رضا کاوه درجریان پرداخت خسارت ۱۶ میلیارد و۷۷۰ میلیون ریالی این مجموعه به یک شرکت هواپیمایی بابت خسارت وارده به موتور یک فروند هواپیما MD-۸۳، گفت: پیش از این بیمه نامه شکست ماشین آلات در ایران پوشش بیمه ای نداشت و بیمه ایران برای نخستین بار این بیمه نامه را به منظوربهره مندی بیمه گذاران خود از خدمات این بیمه نامه آماده و در اختیار آنان قرار داد.

وی با بیان اینکه این هفتمین خسارت پرداختی بزرگ شرکت درسال جاری بابت سوانح هوایی است درخصوص چگونگی خسارت وارده به موتور این هواپیما، افزود: این هواپیما به هنگام پرواز در مسیر تهران به ازمیر کشور ترکیه دچار سانحه شد و از آنجا که دارای بیمه نامه شکست ماشین آلات نزد بیمه ایران بود خسارت وارده را درمحل به مسوولان شرکت هواپیمایی پرداخت کردیم.

مدیر بیمه های کشتی و هواپیما با اشاره به اینکه دراین سانحه به موتور هواپیما خسارت کلی وارد شده است، اضافه کرد: نظر به اینکه براساس مدارک و مستندات پرونده و همچنین نظر کارشناسان فنی داخلی و خارجی تعمیرات برروی موتور آسیب دیده غیر اقتصادی اعلام شد، بررسی های فنی دررابطه میزان خسارت وارده با مد نظر قراردادن استهلاکات صورت پذیرفت و پس ازاعمال کسورات مندرج دربیمه نامه مبلغ خالص خسارت ۱۶ و میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال محاسبه که پس از طی مراحل تکمیل پرونده به بیمه گذار پرداخت شد.

کاوه درخصوص میزان رضایتمندی بیمه گذار از دریافت خدمات بیمه ای بیمه ایران نیز گفت: بیمه گذار از روند تصفیه خسارت از جمله به کارگیری کارشناس مستقل مجرب فنی و تطبیق مناسب خسارت وارده با شرایط بیمه نامه و کلوزهای روز دنیا اعلام رضایت کرده و بیمه نامه های ناوگان هوایی خود را طی هفته گذشته که درشرف انقضا بود به مدت یک سال دیگر نزد بیمه ایران تمدید کرد.

وی در بیان ماهیت پوشش بیمه شکست ماشین آلات موتورهای هواپیما،عنوان کرد: پوشش ارائه شده از سوی بیمه ایران براساس پوشش استانداردهای بین المللی است و از گستردگی زیادی در بخش بیمه اموال و مسوولیت برخوردار خواهد بود.

به گفته وی این بیمه نامه خسارت ناشی از شکست مکانیکی و جدا شدن قطعه ای از موتور که منجر به آسیب دیدگی سایر قسمت ها می شود را تحت پوشش قرار می دهد وهم اکنون تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی نسبت به دریافت این خدمت اعلام نیاز کردند.

بیمه نامه شکست ماشین آلات هواپیما ماهیت فنی و خاص دارد

وی درباره روند رسیدگی به پرونده خسارت مربوط به این بیمه نامه ها، اظهار داشت: روند رسیدگی به خسارت این پرونده ها مستلزم جدا سازی موتور از هواپیما ، انجام آزمایش های خاص، بازنمودن موتوراز هواپیما، تفکیک هزینه ها به دو بخش بیمه ای و غیر بیمه ای است از این رو تعیین تکلیف این گونه پرونده ها نسبت به سایر پرونده های خسارتی در بیمه هواپیما کمی طولانی تر از سایرپرونده هاست.

کاوه تاکید کرد: این درحالی است که در روند صدور بیمه نامه های مربوطه از تبحر و تجربه کارشناسان این شرکت نهایت دقت به عمل می آید که پوشش بیمه ای کامل مناسب و متناسب با نیاز مشتریان و با رعایت استانداردهای روز دنیا طراحی و ارائه شود تا درجریان تصفیه خسارات احتمالی به بهترین شکل ممکن و با بکارگیری کارشناسان صاحب نام داخلی و خارجی سرویس های لازم به بیمه گذار ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد شرکت های هواپیمایی کشور به صورت مستقیم بیمه ایران را به عنوان بیمه گر خود برگزیده اند، ادامه داد: ما بقی ناوگان هوایی کشور نیز به صورت غیر مستقیم از پوشش های اتکایی بیمه ایران بهره مند هستند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *