نماینده مجلس خواستار تصویب مرز هوایی فرودگاه جیرفت شد

فرج الله عارفی با توجه به تولید سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و از سوی دیگر درخواست بازرگانان برای راه اندازی خط هوایی به منظور توسعه صادرات نیاز است مرز هوایی در این فرودگاه تصویب شود.

وی بیان کرد: پیگیری های لازم برای تحقق مرز هوایی فرودگاه جیرفت صورت گرفته و تا حصول نتیجه این پیگیری ها ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه در فرودگاه جیرفت به توسعه برخی زیرساخت ها از جمله لاتینگ نیاز است، سال آینده آمادگی داریم تا از محل طرح توازن اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ها را اختصاص دهیم.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنا بر وظیفه ای که در قبال مردم دارم بحث افزایش تعداد پروازها را دنبال کردم و مقرر شده پرواز شنبه در فرودگاه جیرفت انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار تغییر پرواز این شهرستان از سیرجان به جیرفت است در همین رابطه نامه ای تنظیم و به مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان تقدیم شده که امید است این درخواست هم مورد قبول واقع شود.

عارفی بیان کرد: هم اکنون پروازهای ایرانشهر به مقصد تهران به این ترتیب انجام می شود که این پرواز از فرودگاه ایرانشهر به سیرجان و از سیرجان به تهران صورت می گیرد.

وی گفت: تاکنون شرکت هواپیمایی ماهان و مسوولان اداره کل فرودگاه های استان کرمان در خصوص راه اندازی پروازها و تجهیزات فرودگاه جیرفت همکاری بسیار خوبی داشته اند که جای تقدیر از آنها دارد.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان نیز در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت: تصویب مرز هوایی و برقراری پروازهای باری به یکسری زیر ساخت ها از جمله لاتینگ، جاده حفاظتی، حصار حفاظتی و ترمینال بار نیاز دارد.

محمد نخعی بیان کرد: یکی از مهمترین مسایل فرودگاه جیرفت، مستند سازی اراضی آن است که تاکنون محقق نشده و هر گونه سرمایه گذاری جدید در این فرودگاه منوط به مستند سازی این اراضی است.

وی گفت: برای اجرای هر یک از این طرح ها بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور در صورت همکاری و مشارکت استان آماده اجرای این طرح هاست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مسوولان می توانند از مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این طرح ها استفاده کنند که اداره کل فرودگاه های استان کرمان هم از این مشارکت حمایت می کند.

پروازهای فرودگاه جیرفت که به منظور توسعه عوامل پروازی هفت سال انجام نمی شد مجددا امسال با حضور وزیر کشور از سرگرفته شد و هم اکنون در این فرودگاه که هفت شهرستان جنوبی را زیر پوشش دارد روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته به مقصد تهران پرواز انجام می شود.

ایرنا

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *