روس‌ها پیشنهاد فروش هواپیماهایشان را ارائه کرده‌اند

ایسنا

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بار دیگر اعلام کرد: هنوز هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برنامه‌ای قطعی برای خرید هواپیماهای روس ارائه نکرده‌اند.

مقصود اسعدی سامانی  به شایعات مطرح شده در طول هفته‌های گذشته درباره احتمال خرید هواپیماهای مسافرتی روس از سوی ایرلاین‌های ایرانی اشاره کرد و گفت:‌ با وجود تمام این شایعات تا جایی که در فضای رسمی مطرح بوده تا کنون هیچ یک از شرکت های ایرانی در این رابطه به جمع بندی نرسیده‌اند و از این رو صحبت از خرید توپولوف یا سوخو تنها در حد گمانه زنی است.

وی با اشاره به پیشنهادات روس‌ها در این رابطه اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته و تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم ها بسیاری از کشورها صحبت‌هایی را داشته و پیشنهادات‌شان را مطرح کرده‌اند که شرکت‌های روس نیز از همین فرایند به حساب می‌آیند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: پیشنهادات روس‌ها باید به طور کامل بررسی شود و در نهایت این ایرلاین‌های ایرانی هستند که تصمیم خواهند گرفت. تاکنون اما هیچ شرکت هواپیمایی ایرانی درباره خرید توپولوف یا سوخو به جمع بندی یا طرح نهایی نرسیده است.

به گفته سامانی با توجه دشواری ایجاد تغییر کامل در تجهیزات ناوبری و تخصص کارمندان بسیاری از ایرلاین‌ها ترجیح می‌دهند در زمان نوسازی و بهسازی ناوگان نیز از هواپیماهای شرکتی استفاده کنند که تاکنون در ناوگان آنها فعال بوده است، از این رو شاید ورود هواپیماهای روسی که تاکنون در ناوگان ایران مورد استفاده قرار نگرفته‌اند هزینه‌های بیشتری را نیز به وجود آورد.

وی خاطر نشان کرد: قطعا بحث رصد بازار و ارائه پیشنهاد خرید از سوی ایرلاین‌ها صورت خواهد گرفت و سازمان هواپیمایی تنها زمانی به ماجرا ورود می‌کند که هدف نهایی شده و نیاز به بررسی و تایید ایمنی هواپیماهای جدید وجود دارد که این مرحله درباره هواپیماهای روس هنوز مطرح نیست زیرا ایرلاین‌ها هنوز برنامه‌ای ارائه نکرده‌اند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *