عبور پروازهای ایرفرانس و لوفت‌هانزا از “سینا” متوقف شد

ایسنا

ایرفرانس و لوفت‌هانزا در پی سقوط یک هواپیمای مسافربری روسی در صحرای سینای مصر و کشته شدن همه 224 سرنشین آن، اعلام کردند پرواز بر فراز این منطقه را متوقف خواهند کرد.

این دو شرکت هواپیمایی اعلام کردند در حالیکه علت این سانحه در دست تحقیق قرار دارد، تصمیم مذکور را به عنوان یک اقدام احتیاطی اتخاذ کرده اند.

شاخه گروه تروریستی داعش در مصر مدعی شده است این هواپیما را ساقط کرده اما وزیر حمل و نقل روسیه اظهار کرده است این ادعا صحت ندارد. یک مقام امنیتی مصر هم اظهار کرده این هواپیما به دلیل حمله سقوط نکرده است.

سخنگوی ایرفرانس به خبرگزاری فرانسه گفت: این ایرلاین تا اطلاع ثانوی و تا زمانیکه علت سقوط هواپیمای روسی معلوم نشود، به عنوان یک اقدام احتیاطی، بر فراز سینا پرواز نخواهد کرد.

لوفت‌هانزا هم به روزنامه “دی ولت” آلمان اعلام کرد به دلیل مشابه عبور پروازهایش از صحرای سینا را متوقف کرده است.

کارشناسان نظامی به خبرگزاری فرانسه اظهار کرده اند شبه نظامیان داعش در سینا سلاحهایی که قادر به هدف قرار دادن یک هواپیما در ارتفاع 30 هزار پا (9 هزار متر) باشد را در اختیار ندارند.

اما این کارشناسان احتمال وجود بمب در داخل هواپیما یا اصابت موشک به این هواپیما را که به دلیل مشکلات فنی در حال کم کردن ارتفاع بود منتفی ندانسته اند.

یک مقام کنترل ترافیک هوایی مصری اظهار کرد خلبان هواپیمای ایرباس A321 در آخرین تماسش اظهار کرده است که رادیوی او مشکل دارد.

پرواز کوگالیماویا با 214 مسافر روسی و سه مسافر اوکراینی و هفت خدمه از شرم الشیخ در جنوب سینا به مقصد سن پترزبورگ در حرکت بود.

دو بازرس سوانح هوایی از فرانسه که مقر ایرباس است، قرار است به همراه شش کارشناس از این غول هوافضای برای کمک به تحقیقات به مصر سفر کنند.

شرکت هواپیمایی امارات ایرلاینز هم اعلام کرد پرواز بر فراز سینا را متوقف کرده است و تحولات مربوط به سانحه هواپیمای روسی را دنبال می‌کند.

 اقدام احتیاطی ایرلاینها در پی فاجعه سرنگونی هواپیمای مسافری مالزیایی بر فراز اوکراین در سال 2014 بر اثر اصابت صورت می‌گیرد که طی آن همه 298 سرنشین این هواپیما کشته شدند. بازرسان هلندی ماه گذشته گزارش نهایی خود درباره سرنوشت پرواز MH17 مالزی ایرلاینز را منتشرکرده و نتیجه گرفتند این پرواز با پرتاب یک موشک ساخت روسیه در منطقه شرق اوکراین ساقط شده است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *