عملیات برف‌روبی ۴۰۰ هزار متر‌مربع سطوح پروازی و غیر‌پروازی فرودگاه رشت

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مدیرکل فرودگاه‌گيلان از عملياتی شدن اين فرودگاه پس از بارش ۸۰ سانتی برف اخير در رشت خبر‌داد و گفت:‌۴۰۰ هزار مترمربع در دو سطح پروازی و غیر پروازی اعم از باند پرواز، پاركينگ هواپيما، تاكسی وی (نقطه اتصال باند و پاركينگ) و ورودی محاوط فرودگاه توسط عوامل اجرايی اين فرودگاه برف‌روبی شد.

به نقل از روابط عمومی اداره كل فرودگاه گيلان،غلامرضا كريم آقايی مدیر کل فرودگاه سردار جنگل در ارزيابی عملكرد اين اداره كل در حادثه برف اخير گيلان گفت: پس از هشدارهای هواشناسی گيلان، كميته عمليات برف‌روبی اين اداره كل در ساعت ۱۳:۰۰ روز چهارشنبه ۱۳ بهمن تشكيل جلسه داد و تقسیم‌کار در دو بخش سطوح پروازی و غیرپروازی بين معاونت‌ها صورت گرفت.

وي با اشاره به گزارش ايستگاه هواشناسی فرودگاه سردار جنگل رشت مبنی بر شروع بارش برف از ساعت ۱۷ و سی دقيقه روز چهارشنبه ۱۳ بهمن، اظهار داشت: بیست‌و دو ساعت كار مستمر و مداوم توسط عوامل اجرايی در عمليات برف‌روبی از سطوح پروازی و غیرپروازی منجر به نشست اولين پرواز مشهد به رشت در ساعت ۲۱ و ۲۵ دقيقه روز پنج‌شنبه ۱۴ بهمن در فرودگاه سردار جنگل رشت شد.

مدیرکل فرودگاه گيلان به مجموع مساحت عمليات برف‌روبی در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره كرد و افزود: ۴۰۰ هزار مترمربع در دو سطح پروازي و غیرپروازی اعم از باند پرواز، پاركينگ هواپيما، تاكسي وي (نقطه اتصال باند و پاركينگ) و ورودي محاوط فرودگاه توسط عوامل اجرايي اين فرودگاه برف‌روبی شد.

 كريم آقايی اضافه كرد: با توجه به حجم برف در سطح شهر رشت و بعضی از شهرهای گيلان، امكان استفاده از ماشین‌آلات ساير دستگاه‌ها در فرودگاه سردار جنگل نبود و با پیش‌بینی‌های انجام‌شده، كليه عمليات برف‌روبی توسط ماشین‌آلات و تجهيزات فرودگاهی صورت گرفت.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *