فرودگاه مشهد رکورد پرواز بدون تاخیر در سفرحج را شکست

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

رحمت‌اله مه‌آبادی بانک اطلاعاتی پروازهای بازگشت حجاج شامل آیتم‌هایی چون شماره پرواز، شماره کاروان، نام مدیر کاروان، تاریخ و ساعت پرواز، نام شرکت هواپیمایی و فرودگاه پذیرنده می‌شود و مراجعان می‌توانند با در اختیار داشتن كمترین اطلاعات از حجاج، از برنامه ورود آنان به هر یك از فرودگاه‌ها مطلع شوند.

وی اظهار کرد: این اقدام در راستای توسعه خدمت‌رسانی به مسافران از جمله مسافران سرزمین وحی و به‌منظور تسهیل اطلاع‌رسانی به خانواده و مستقبلین حجاج بیت‌الله الحرام از وضعیت پروازهای بازگشت حجاج به میهن اسلامی صورت گرفته و به زودی روی پرتال شرکت فرودگاه‌ها قرار می‌گیرد.

مه‌آبادی به هنگام بودن اطلاعات و انعكاس سریع هرگونه تغییرات احتمالی در برنامه‌های پروازی حجاج را از جمله دیگر كاركردهای مهم سامانه حج شركت فرودگاه‌های كشور عنوان کرد و گفت: مهمترین اهداف این سامانه كاهش استرس، جلوگیری از تضییع وقت و افزایش رضایتمندی مستقبلین از حجاج است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین گفت: پروازهای بازگشت حجاج از ششم مهر ماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ مهر نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت عملیات رفت زائران خانه خدا، تاخیرات اندک در این پروازها را از مهمترین مشخصات پروازهای حج سال ۹۴ عنوان کرد و گفت: به لطف خدا فرودگاه‌های مشهد، رشت، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، اردبیل، یزد و شیراز تمام پروازهایشان بدون تاخیر انجام شد.

مه‌آبادی افزود: فرودگاه بین‌المللی مشهد كه یكی از دو فرودگاه پایلوت برای اجرای طرح تحول خدمات فرودگاهی است؛ توانست با انجام هماهنگی‌های بسیار مناسب و همكاری كامل سایر ارگان‌ها در رقابتی فشرده با ۷ فرودگاه ذكر شده، ركورد ۲۰ پرواز موفق بدون تأخیر را در این مرحله از پروازها به نام خود ثبت نموده و از۹۲۰۰ زائر خود پذیرایی کند.

وی افزود: انجام پنج پرواز فرودگاه مشهد مقدس نیز با تعجیل همراه بود به‌‌گونه‌یی که هر پرواز به‌طور متوسط ۲۵ دقیقه زودتر از زمان مقرر فرودگاه را ترک کرد.

مه‌آبادی با بیان اینکه بیشترین تأخیرات پروازی متعلق به شركت هواپیمایی سعودی با ۲۰ دقیقه تاخیر به‌طور متوسط در هر پرواز است، گفت: این شرکت هواپیمایی ۹۴ پرواز انجام داد و در مجموع ۱۸۹۵ تاخیر داشت.

وی همچنین یادآور شد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با انجام ۶۵ پرواز و ماهان با ۶۳ پرواز به ترتیب و به‌طور متوسط ۱۲ و ۱۱ دقیقه تاخیر در هر پرواز را رقم زدند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در پایان با قدردانی از تمامی سه شركت هواپیمایی حامل حجاج و سایر عوامل دست اندركار از جمله سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه‌ها، گمرك، گذرنامه، وزارت اطلاعات، سوختگیری و هواشناسی اظهار امیدواری كرد؛ با همكاری تمامی شركت‌ها و ارگان‌های ذیربط، عملیات بازگشت حجاج روان‌تر و بهتر از پروازهای رفت انجام شود.

امسال بالغ بر ۶۴ هزار زائر خانه خدا از ۱۹ فرودگاه توسط سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و سعودی به سرزمین وحی اعزام شدند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *