پروازهای چارتر حذف شدنی نیستند

یک کارشناس صنعت هوایی پروازهای چارتر را لازمه‌ی اصلی این صنعت دانست و گفت: بدون وجود این پروازها بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی مجبور به ضرر‌دهی می‌شوند.

علیرضا بحیرایی گفت، با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به این‌که در طول سال زمان‌های مختلفی از نظر اقبال مردم به مسافرت وجود دارد، شرکت‌های هواپیمایی باید برای هر دوره از آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی یک شرکت یا فرد حقیقی قصد دارد تمام صندلی‌های یک هواپیما را برای روزهای پیک سفر خریداری کند قطعا باید نسبت به زمان‌های کم‌سفر مانند زمستان یا ایام خاص مذهبی نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای ارائه کند تا بدین ترتیب پروازهای یک ایرلاین خالی نماند.

این کارشناس صنعت هوایی پروازهای چارتر را اصلی‌ترین امکان پیش‌روی ایرلاین‌ها برای فرار از ضرردهی در ایام کم‌سفر عنوان کرد و گفت: وقتی شرکت‌ها بلیت پروازهای کم مسافر خود را از قبل و در قالب چارتر به سازمان‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند می‌فروشند به نوعی این تضمین به وجود می‌آید که شرکت زیان‌ده نخواهد بود. پس اگر بنا براین شد که پروازهای چارتر محدود شوند باید دولت جوابگوی شرکت‌های هواپیمایی که متضرر شدند باشند.

بحیرایی با بیان این‌که نمی‌توان پروازهای چارتر را تنها دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما دانست اظهار کرد: در بسیاری از این زمان‌ها نیز شرکت‌ها مجبور می‌شوند برای پرکردن هواپیماهای خود اقدام به کاهش محسوس قیمت بلیت کنند که این مساله در تبلیغات تورهای ارزان‌قیمت مسافرتی در ایام کم‌سفر قابل مشاهده است.

این کارشناس صنعت هوایی خاطر نشان کرد: تجربه پروازهای چارتر در تمام کشور‌های بزرگ جهان مرسوم بوده و ایرلاین‌های مختلف از این روش برای تضمین سرمایه‌های خود استفاده می‌کنند. از این‌رو این‌که قانون و یا شرایطی بخواهد نحوه‌ی رفت و آمد این پروازها را محدود کرده و یا اجازه آنها را لغو کند، نه تنها به صلاح نیست بلکه قطعا عملیاتی نخواهد بود.

ایسنا

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *