کمتر از دودقیقه تاخیر سهم هر پرواز در فرودگاه آبادان طی سال ۹۳

مدیر فرودگاه آبادان از ثبت بیش از 3 هزار و 500 دقیقه تاخیر در روند انجام پروازهای فرودگاه آبادان در سال 93 تحت تاثیر پدیده گرد و غبار خبر داد .

به گزارش روابط‌عمومی فرودگاه آبادان؛ محمدرضا رضایی با اعلام این خبر گفت: در سال 93 بیش از 3 هزار و 900 پرواز در باند فرودگاه آبادان نشست و برخاست داشته که به‌طور میانگین سهم هر پرواز از مجموع تاخیرات پروازی، زمانی برابر با یک و نیم دقیقه بوده است .

مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به تاثیر بسیار بالای پدیده گرد و غبار در روند اجرای عملیات پروازی خاطرنشان کرد: براساس آمار ثبت شده بیش از 90 درصد تاخیرات پروازی ناشی از دید کم متاثر از پدیده گرد و غبار بوده است .

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 430 هزار مسافر فرودگاه آبادان را به عنوان معبر ورودی و خروجی سفر خود انتخاب کرده‌اند.

رضایی در خصوص راهکار هوانوردی این موضوع به نصب سیستم فرود اتوماتیک (ILS) اشاره کرد و گفت: این دستگاه خریداری و در حال انجام مراحل پایانی نصب در فرودگاه آبادان است .

رضایی عنوان کرد: با نصب این دستگاه که در پی سال‌ها پیگیری محقق شد، میزان تاخیرات ناشی از کاهش دید به حداقل ممکن خواهد رسید .

وی اظهار داشت: این دستگاه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند نصب، راه‌اندازی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛ دستگاه (ILS) دستگاه تقرب زمینی است که راهنمایی‌های دقیقی را در طول تقرب و نزدیک ‌شدن به باند فرودگاه هنگام فرود هواپیما، ارائه می‌کند که در هنگام کاهش دید افقی به‌دلایل مه، باران، کولاک برف و هنگام پایین بودن ارتفاع سقف ابر (ceilings)  برای فرود امن هواپیما به کمک خلبان می‌آید.

شرکت فرودگاههای کشور

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *