آمادگی مجلس برای بررسی لایحه خروج شرکت فرودگاه‌ها از مشمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پویایی شرکت فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: دیگر با قوانین عادی نمی‌توان فرودگاه‌های کشور را اداره کرد.

 به نقل از شرکت فرودگاه‌های کشور، موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرودگاه‌ها به عنوان پایه و زیرساخت‌های اصلی کشور به شمار می‌آیند، خواستار توجه به نیازهای این شرکت در زمینه های نیروهای انسانی متخصص، تجهیزات و امکانات برای رقابت بهتر در منطقه و جهان شد.

وی به رشد همه جانبه کشورهای شرق آسیا در صنعت هوانوردی و فرودگاهی اشاره کرد و گفت: ما نیز باید با رصد قوانین بین‌المللی، راهکارهای نوین و بکارگیری تجهیزات و امکانات جدید بتوانیم در دنیای پر رقیب امروزی عرض اندام کنیم.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی ناامنی موجود در فضای کشورهای اطراف ایران و امنیت مثال‌زدنی آسمان ایران موجب افزایش پروازها و عبور هواپیماهای دیگر کشورها از مسیر کشورمان شده که همین موضوع لزوم توجه به امکانات و تامین نیازهای  شرکت فرودگاه‌ها را که متولی مدیریت 54 فرودگاه کشور است بیش از پیش ضروری می سازد.

ثروتی تاکید کرد: متناسب با فشار بر صنعت فرودگاهی و افزایش وظایف فرودگاه‌ها، باید نیروها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز شرکت فرودگاه‌ها نوسازی شود.

نماینده بجنورد با بیان اینکه برای حل مشکلات پیش‌‌ پای شرکت فرودگاه‌های کشور و صنعت فرودگاهی نیازمند قوانین تازه هستیم، گفت: دولت باید در قالب لایحه‌ای شرکت فرودگاه‌ها را از مشمولیت و چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری خارج کند تا این شرکت بتواند آزادانه و با پویایی، نیروی مورد نیاز و امکانات لازم را تامین کند.

ثروتی تاکید کرد: شرکت فرودگاه‌ها برای مدیریت بهتر فرودگاه‌های کشور باید بتواند به کارمندان خود حقوق مکفی بدهد، ساعات کاری آنان را بر اساس استانداردها تنظیم کند، تجهیزات و فن آوری لازم را در اختیار داشته باشد و نیروی انسانی با ویژگی‌های خاص را تامین کند تا بتواند به حرکت خود در مسیر اداره فرودگا‌ه‌ها ادامه دهد.

وی با یادآوری برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی برای کمک به افزایش توان مالی شرکت فرودگاه‌ها گفت: کمیسیون برنامه و بودجه به نوبه خود آماده بررسی نیازها و درخواست‌های شرکت فرودگاه‌ها در قالب لایحه مورد نظر است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با قدردانی و تشکر از مسئولان شرکت فرودگاه‌های کشور به‌خاطر توجه لازم به توسعه فرودگاه‌ها و ارائه خدمات هوانوردی در همه نقاط کشور، به سفر مقام معظم رهبری به بجنورد اشاره کرد و گفت: پس از این سفر و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکمیل دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری در این فرودگاه، شاهد ایجاد تغییرات لازم در فرودگاه بجنورد بوده ایم که لازم است در اینجا از مدیران شرکت فرودگاه‌ها به‌خاطر اهتمام به این موضوع قدردانی کنم.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *