دلیل لغو برخی پروازهای فرودگاه خرم‌ آباد چیست؟

خبرگزاری مهر

لغو برخی پروازهای فرودگاه خرم آباد طی هفته های اخیر موجب نگرانی هایی در میان مردم و مسافران شده است، موضوعی که مدیر فرودگاه این شهر دلایلی برای آن عنوان می کند.

 لرستان در سال ۱۳۲۲ شاهد راه اندازی فرودگاه در خرم آباد بود؛ فرودگاهی که سن آن از ۷۰ سال عبور کرده است و طی یکی دو سال اخیر شاهد راه اندازی پروازهای متنوع و متعدد بود. اما طی یک ماه اخیر شاهد لغو برخی پروازهای فرودگاه خرم آباد بودیم تا نگرانی هایی در این زمینه نزد مردم و مسافران شکل بگیرد. اسفندیار کیانی در رابطه با لغو برخی از پروازهای فرودگاه خرم آباد طی سه ماه گذشته اظهار داشت: ۹۰ درصد تعطیلی پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل محدودیت های عملیاتی از سوی شرکتهای هواپیمایی بوده است.

از محدودیت فنی تا مشکلات جوی

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان اینکه برخی شرکتهای هواپیمایی به دلیل محدودیتهای پروازی مانند نقص فنی، سر رسیدن چک دوره ای هواپیماها و … پروازهای فرودگاه خرم آباد را کنسل می کنند گفت: لغو هیچ کدام از پروزاهای فرودگاه خرم آباد به دلیل بازرگانی و مسائل مالی نبوده است.

وی با اشاره به دلیل دیگر تعطیلی پروازهای فرودگاه خرم آباد عنوان کرد: دلیل دیگر تعطیلی برخی پروازهای این فرودگاه در طول هفته مشکلات آب و هوایی و جوی است.

کیانی به موضوع چک دوره ای هواپیماها اشاره کرد و گفت: شرکتهای هواپیمایی به دلیل سر رسیدن چک دوره ای دستگاههای پروازی اقدام به لغو پروازها در فرودگاههای کشور می کنند و این مشکل تنها مربوط به فرودگاه خرم آباد نیست.

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان اینکه اسفند ماه سال ۹۲ هواپیمای چک دوره ای که اقدام به چک دوره ای دستگاههای پروازی  می کرد در قشم سقوط کرد گفت: با توجه به تحریم های شدیدی که علیه ایران بود توان تامین  این هواپیما وجود نداشت و اخیرا مقرر شده که این هواپیما از کشورهایی مانند مغولستان و قزاقستان خریداری شود تا مشکلات موجود در این زمینه رفع شوند.

ماجرای چک دوره ای

کیانی با تاکید بر اینکه مشکل چک دوره ای دستگاههای پروازی تنها مختص به فرودگاه خرم آباد نبوده بلکه این امر در برخی از فرودگاههای کشور نیز وجود دارد تصریح کرد: با توجه به خرید این هواپیما مقرر شده که کار چک دوره ای دستگاههای پروازی فرودگاههای کشور از شمال غرب کشور آغاز شود.

وی بدی آب و هوا را یکی دیگر از دلایل لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد عنوان کرد و گفت: طی هفته حدود چهار تا پنج پرواز فرودگاه به دلیل بدی آب و هوا کنسل می شوند.

مدیر فرودگاه خرم آباد با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ پرواز نشست و برخاست در فرودگاه خرم آباد برقرار است گفت: این پروازها به مقصد تهران، مشهد، بغداد و نجف بوده که به طور عمده موضوع لغو پروازهای این فرودگاه مربوط به پروازهای تهران است.

کیانی با بیان اینکه پروازهای فرودگاه خرم آباد از سوی دو شرکت ماهان و تابان برقرار می شوند گفت: شرکت ماهان طی هفته ۱۶ نشست و برخاست هواپیما و شرکت تابان نیز هفته ای ۱۲ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه خرم آباد دارد.

وی عمده ترین دلیل کنسل شدن پروازهای فرودگاه خرم آباد را بدی آب و هوا، در برخی مواقع سقف پایین ابرها، ارتفاع کوهها و جغرافیای استان عنوان کرد.

مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به اجرای طرح توسعه فرودگاه خرم آباد عنوان کرد: معمولا در استانهایی که قصد اجرای این طرح را دارند فرودگاه آن استان را تا مدتی که این طرح اجرا می شود تعطیل می کنند اما در فرودگاه خرم آباد با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و همچنین کنترل مضاعف و حضور دائمی نیروهای فرودگاه خرم آباد هم این طرح در حال اجرا بوده و هم پروازهای آن در صورت نبود مشکلی برقرار است.

بنابراین گزارش در حال حاضر طرح توسعه فرودگاه خرم آباد در ۸ مولفه اعم از تطویل باند، اصلاح استریپ های پروازی، توسعه فضای ترمینال، ارتقای مقاومت باند، احداث ساختمان پاویون و هواشناسی و … در حال اجرا است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *