سرگردانی ۹ ساعته زائران نجف اشرف در فرودگاه امام

هواپیمای این پرواز یک فروند ایرباس 310 بود که مدتی پس از برخاستن از فرودگاه امام به دلیل نقص فنی با مشکل مواجه شد.

هواپیمای این پرواز که در ساعت 13:30 دیروز انجام شده بود با نقص فنی مواجه شد و خلبان پس از هماهنگی با برج مراقبت به فرودگاه امام خمینی (ره) برگشت.

شرکت هواپیمایی تابان اعلام کرد که تلاش می‌کند هواپیمای جایگزین برای این پرواز اختصاص دهد که از بعدازظهر تاکنون هواپیمای جایگزین اختصاص نیافته و زائران نجف کماکان در فرودگاه امام سرگردان هستند.

یکی از این مسافران در این باره گفت: پس از برگشت هواپیمای اول پرواز ما به فرودگاه امام مقرر شد شرکت هواپیمای تابان هواپیمای جایگزین برای این 170 مسافر اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه پذیرایی نهار در همان ساعات از مسافران انجام شد، افزود: طبق اعلام شرکت مقرر شد هواپیمای جایگزین در ساعت 19:30 مسافران را به سمت نجف جابه‌جا کند اما کماکان در فرودگاه سرگردان هستیم و هنوز پرواز انجام نشده است.

این مسافر افزود: برخی از مسافران توسط قشم ایر به نجف منتقل می‌شوند ضمن آنکه تعدادی از آنها نیز در هتل روبه‌روی فرودگاه امام استقرار یافته‌اند تا با پروازی دیگر به نجف منتقل شوند و نیز مقرر شده است حدود 12 نفر از مسافران روز آینده از طریق پروازی دیگر عازم نجف شوند.

این مسافر با تأکید براینکه هیچ‌گونه توضیحاتی از سوی نماینده این ایرلاین به مسافران ارائه نشده است گفت: متأسفانه شرکت‌های هواپیمایی هیچ‌گونه شأن و منزلتی برای مسافران قائل نیستند و این نشان از سوءمدیریت صنعت حمل‌ونقل هواپیمایی کشور دارد.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه تعیین و تکلیف دقیقی از سوی ایرلاین انجام نشده است، گفت: مسافران فقط سرگردان و معطل در فرودگاه مانده‌اند.

به گزارش فارس، آیین‌نامه حقوق مسافر از ابتدای اردیبهشت‌ماه از سوی سازمان هواپیمای کشوری به ایرلاین‌ها ابلاغ شده است و شرکت‌ها مؤظف هستند در قبال نوع و مدت تأخیرات پروازی خدماتی را به مسافران ارائه دهند.

خبرگزاری ها منتظر ارائه توضیحات شرکت هواپیمایی تابان درباره این پرواز است.

خبرگزاری فارس

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *