آژانس های مسافرتی همکاری مطلوب با فرودگاه اردبیل ندارند

سید فخر الدین هاشمی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری دستگاه های زیر مجموعه راه و شهرسازی تصریح کرد: ۲۸ آژانس در اردبیل فعال است و با این وجود برای توسعه پرواز های فرودگاه اردبیل همکاری مطلوب ندارند.

وی افزود: به عنوان مثال برای راه اندازی خط پرواز عسلویه ما نظر شرکت هواپیمایی را جلب کردیم و قرار شد ۳۰ درصد صندلی ها به این پرواز اختصاص یابد و در وهله اول نیز استان برای فروش صندلی ها حمایت کند اما در عمل آژانس ها همکاری نکردند.

مدیر کل فرودگاه های استان تاکید کرد: برخی فرودگاه اردبیل را مقصر در عدم راه اندازی این خط پرواز می دانند در حالی که ما تمام تلاشمان را کردیم.

هاشمی در خصوص وعده بر جای مانده راه اندازی خط پرواز به استانبول اضافه کرد: حاضر به همکاری و ارائه تخفیف به شرکت های هواپیمایی هستیم و در این خصوص سرمایه گذاران نیز باید فرودگاه اردبیل را حمایت کنند.

وی در ادامه از انجام هزار و ۵۳۲ پرواز در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: پرواز ها به نسبت سال گذشته با ۱۳.۷ درصد کاهش همراه است.

مدیر کل فرودگاه های استان با بیان اینکه ما می خواهیم با مردم صادق و روراست باشیم به رقم دقیق کنسلی پرواز ها اشاره نکرد و افزود: در مقابل کاهش کل پروازها، ۱۴۶ پرواز به عتبات عالیات و حج صورت گرفته که با ۱۱۵ درصد رشد همراه بوده است.

هاشمی تعداد کل مسافران جابه جا شده را ۱۹۰ هزار و ۶۴۱ نفر عنوان کرد و گفت: به دلیل تغییر نوع هواپیما و استفاده از هواپیما با ظرفیت مسافری بیشتر تعداد مسافران به نسبت سال گذشته ۱۰۴ درصد رشد دارد.

وی درصد عمده کاهش پروازها را به دلیل ابطال پروازهای شرکت آسمان خواند و اضافه کرد: پروازهای این شرکت از اواسط شهریور قطع شده است.

به گفته مدیر کل فرودگاه های استان عمده دلیل کنسلی پرواز ها نیز می تواند علاوه بر وضعیت بد آب و هوا به خرابی هواپیما و عدم آمادگی فرودگاه مرتبط باشد.

هاشمی با اذعان به اینکه فرودگاه اردبیل تاکنون به دلیل عدم آمادگی خود فرودگاه پروازی را کنسل نکرده است، اضافه کرد: انجام پرواز حداقل استانداردهایی دارد.

وی افزود: در حال حاضر شرکت های ایران ایر، آسمان، آتا و قشم ایر در فرودگاه اردبیل فعالیت دارند.

 خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *