عمر ایرلاین پروازهای ارزان قیمت به پایان رسید!

خطوط هواپیمایی مالزی همچنان قربانی می گیرد.در حالیكه هنوز سرنوشت هواپیما 222 خطوط هوایی مالزی كه چند ماه پیش به طور مشكوكی ناپدید شده بود در هاله ای از ابهام است و با وجود بسیج 30 كشور دنیا برای یافتن قطعه ای از این هواپیما هنوز هیچ دستاوردی نداشته اند.صبح امروز خبر سقوط هواپیمای دیگر مالزیایی از سوی خبرگزاری های جهان منتشر شد.

شركت هواپیمایی ایر آسیا كه یكی از شركت‌های فعال در زمینه جابجایی مسافران در آسیا است و در تهران نیر دارای دفتر مركزی بوده است با تایید سقوط هواپیما ایرباس مدل 230 خود گفت كه جستجو برای نجات یافتگان احتمالی آغاز شده است.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت حمل و نقل مالزی هادی مصطفی مسافران این پرواز 161 نفر بوده اند كه 16 نفر از آنها كودك هستند.در ساعت 6:17 صبح به وقت محلی و ساعت 23:11 به وقت گرینویچ ارتباط این هواپیما با برج مراقبت قطع شد.نكته حایز اهمیت این است كه قبل از قطع ارتباط خلبان این هواپیما از برج مراقبت خواستار تغییر فوری مسیر پرواز خود شده است.این هواپیما از جاكارتا عازم سنگاپور بود و پیش بینی می شود محل سقوط این هواپیما در 320 كیلومتری جنوب شرقی سنگاپور بوده است.مسافرین این هواپیما 149 إندونزیایی و3 كره ای و یك نفر از سنگاپور،انگلیس و مالزی بوده است.

این شركت هوایی بزرگترین شركت هوایی كم هزینه در آسیا است و به همین جهت گزینه انتخابی اكثر مسافرین است.ارزان بودن بلیط این خطوط سبب شده است كه دامنه فعالیت آن خیلی زود گسترش یابد به طوریكه در حال حاضر در 6 كشور دارای دفتر مركزی است و روزانه 400 پرواز به 25 كشور دنیا انجام می دهد.

خطوط هواپیمایی ایر آسیا در ایران نیز دارای نمایندگی بوده است و تا چندی پیش بیلبوردهای تبلیغاتی این شركت در سطح شهر پخش بود و حتی برای جذب مسافران از ترفند حمل و نقل رایگان از درب منزل تا فرودگاه امام (ره)استفاده می كرد.

علی روحانی مدیر داخلی بسطام گشت اقبال مردم به این خط هوایی را بسیار زیاد دانست و گفت در بین خطوط هوایی خارجی مانند امارات و تركیش این خط هوایی بسیار ارزان است و آنهم به دلیل حذف برخی از امكانات از قبیل سرو غذا و بار است به طوریكه مسافران فقط می توانند یك ساك دستی كوچك با خود ببرند و در ازای غذا و هر كیلو بار اضافی باید مبلغی را پرداخت كنند.این شركت تا زمان تغییر ناگهانی دلار در ایران فعالیت داشت اما با بالا رفتن دلار و پایان قرار داد این ایرلاین با هواپیمایی كشور دیگر این قرار داد تنظیم نشد.هرچند اكنون زمزمه هایی مبنی بر فعالیت دوباره این شركت از تعطیلات عید به گوش می رسد.

درتابستان امسال نیز دو آژانس هواپیمایی به صورت چارتر با این شركت كار كردند و همچنان اكثر آژانس ها بلیط های داخلی این هواپیمایی رو در مسیرهای داخلی همچون جاكارتا به بالی و یا جاكارتا به بانكوك ارئه می دهند.

به طور كلی شركت های هواپیمایی مالزی به دلیل قیمت ارزان همواره در بین مردم آسیا خصوصا كشورهای شرقی محبوب بوده است اما با سقوط دومین هواپیمای ارزان قیمت مالزیایی این محبوبیت تبدیل به ترس شده است.

تین نیوز

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *