فروند ایرباس ۳۳۰ عیدانه وزارت راه و شهرسازی به مردم برای سفرهای نوروزی ۹۶

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ورود ۲ فروند ایرباس تا نوروز ۹۶ به ناوگان هوايی هما، افتتاح باند دوم فرودگاه بین‌‌المللی زاهدان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال، رشد ۱۷ درصدی مسافر و پرواز در فرودگاه‌های ایران در سال۲۰۱۶ /بازگشایی راه‌های هوایی جدید در فضای آسمان کشور و تاکید یک نماینده در خصوص ضرورت ادامه نوسازی صنعت هوایی اهم اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت، است.

وزیر راه و شهرسازی درحاشیه مراسم بهره‌برداری از ۵۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرورجاده‌ای با یک خبرهوایی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: دو فروند ایرباس ۳۳۰ وارد ناوگان ایران ایر می‌شود و در سفرهای نوروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 آخوندی در مراسم ورود نخستین ایرباس خریداری شده اعلام کرد: در این قرارداد ایرباس متعهد شده است ۲ فروند هواپیمای A ۳۳۰ را نیز امسال به ایران ایر تحویل دهد. وی چندی بعد اعلام کرد که پیروزی ترامپ نمی تواند مانع اجرای قراداد خرید هواپیما شود.

حالا و در آستانه نوروز ۹۶ وزیر راه و شهرسازی یکبار دیگر خبر می دهد که دو فروند ایرباس دیگر طبق قرارداد ایران با کمپانی ایرباس، واردناوگان هوایی کشور می شود؛ خبری که می تواند به عنوان عیدانه وزارت راه و شهرسازی برای مردم معنی شود.

مروری داریم بر اهم اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت…

ورود ۲ فروند ایرباس تا نوروز به ناوگان هوايی هما/نوسازی ناوگان هوایی بر اساس اعتماد بازارجهانی شكل گرفت

عباس آخوندی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۵۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز خوشبختیم كه حدود ۶۰۰ سامانه نظارت تصویری و دوربین‌های كنترل سرعت لحظه‌ای و میانگین سرعت افتتاح شد وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن آرزوی سفر ایمن و نوروزی خوب از ورود ۲ فروند هواپیمای ایرباس ۳۳۰ تا نوروز ۹۶ به كشور خبر داد و گفت: تمام تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی برقراری ایمنی حداكثری در جاده‌ها است.

افتتاح باند دوم فرودگاه و ۸۱ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان توسط رئیس جمهور

روز سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.  این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال با مشارکت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و استانداری سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اهمیت این پروژه برای استان و کشور بسیار بالاست و حضور ریاست محترم جمهوری جهت افتتاح این باند نشان دهنده اهمیت بالای آن در توسعه استان و منطقه است.

وی با اشاره به اینکه سال جدید استان سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور انتخاب شده است، گفت: این باند می تواند نقش قابل توجه ای در تردد گردشگر به استان ایفا کند.

میزبانی از ۳۳۸ هزار و ۵۸۲ نشست و برخاست هواپیما در سال ۲۰۱۶/ رشد ۱۷ درصدی مسافر و پرواز فرودگاه‌های ایران در همین سال

گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی؛ به تازگی آماری از وضعیت کل پروازهای فرودگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی ارایه کرده است که براساس آن در ۴۹ فرودگاه شرکت فرودگاه‌ها ۴۱۷ هزار و ۵۱۰ فروند هواپیما نشست و برخاست، ۵۱ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۵۶ مسافر اعزام و پذیرش و میزان ۴۹۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۸۷ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

فرودگاه مهرآباد به عنوان نخستین فرودگاه پرترافیک ایران با میزبانی از ۱۳۲ هزار و ۲۴۵ فروند هواپیما توانست ۱۶ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۵۹ مسافر را اعزام و پذیرش و ۱۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۲۲ کیلوگرم بار را ارسال و پست کند.

فرودگاه بین‌المللی مشهد با اعزام و پذیرش۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۲۳۰ مسافر و ارسال و پست ۸۶ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۰ کیلوگرم بار طی نشست و برخاست ۷۰ هزار و ۸۴ پرواز در رتبه دوم پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۶ شناخته شد.

فرودگاه امام خمینی(ره) نیز با میزبانی ۵۳ هزار و ۳۵۹ پرواز موفق به اعزام و پذیرش ۷ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۳۶۹ مسافر و ۱۴۸ میلیون و ۲۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم بار شد.

از مجموع کل پروازهای صورت گرفته سهم فرودگاه مهرآباد از پروازها ۲۸.۹ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۲۹.۰۱ درصد و ارسال و پست بار ۲۰.۵۸ درصد کیلوگرم بار بود در حالی که سهم فرودگاه مشهد از پروازها ۱۵.۳۵ درصد، مسافر ۱۷.۸۲ درصد ارسال و پست شد. همچنین در این ایام سهم فرودگاه امام خمینی(ره) از پروازها ۱۱.۶ درصد، اعزام و پذیش مسافر ۱۳.۹ و ارسال و پست بار ۲۷.۴۲ درصد بود.

هدفگذاری برای جابه‌جایی‌ حدود ‌۶۰ میلیون مسافر تا ۱۳ سال آینده/ آزادسازی نقطه عطف صنعت هوایی بود

رئیس سازمان هواپیمایی‌كشوری، با بیان اینکه میزان جابه‌جایی شركت های هواپیمایی و فرودگاهی باید در طول ۱۲ تا ۱۳ سال آینده به‌ ۵۶ تا ۶۰ میلیون مسافر برسد، از شركت‌های هواپیمایی‌خواست تا به سمت سیستم شدن حركت كنند و گفت: این امر كیفیت خدمات و كاهش هزینه‌ها، ارتقا توانمندی شركت‌های هواپیمایی و فرودگاهی و همچنین نظارت سازمان هواپیمایی‌كشوری را در پی‌خواهد داشت

وی در گردهمایی انجمن شركت های هواپیمایی  كه به مناسبت سالروز تاسیس این انجمن شركت های هواپیمایی تشكیل شده بود، اظهارداشت: درحال حاضر انجمن در برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های مجلس و دولت نقش مهمی ایفا می كند و حضور پررنگ دارد و این امر بیانگر تاثیرگذاری انجمن در بخش‌های مختلف صنعت حمل ونقل هوایی است برهمین اساس بخش حاكمیتی از انجمن توقع دارد با یك برنامه ریزی درست و دقیق تر و با قوت هرچه تمامتر این مسیر را  ادامه دهد.

وی افزود: درطول سالهای گذشته دولت به سمتی پیش رفته كه روز به روز مسئولیتش در برابر مردم بیشتر شده، هزینه‌های جاری افزایش یافته و لذا نیاز به افزایش سرمایه گذاری در این بخش داریم.

عابدزاده با بیان اینكه چنانچه به سرمایه های ملی متكی نباشیم امكان ندارد حركت‌های اقتصاد كشور را با موفقیت به پیش ببریم، افزود: ساختار حمل و نقل هوایی باید با نگاه ملی مورد عنایت قرارگیرد چرا كه حمل ونقل هوایی پیش نیاز بی‌چون و چرای توسعه كشور است.

بازگشایی راه‌های هوایی جدید در فضای آسمان کشور/ سال آینده تمامی سامانه‌های ارتباطی نوسازی خواهد شد

مدیرعامل شركت فرودگاه های‌كشور از ایجاد راه‌های جدیدی در فضای كشور خبر داد ‌گفت: سال آینده تمامی سامانه‌های ارتباطی ما نوسازی خواهد شد و درحال حاضر تجهیزات موردنیاز خریداری و درحال نصب است كه خلبانان راحتر می‌توانند با مراكز كنترل، تقرب و برج مراقبت پرواز ارتباط برقرار كنند.

رحمت‌اله مه آبادی مدیرعامل شركت فرودگاه های كشور در مراسم گردهمایی انجمن شركت‌های هواپیمایی از یكطرفه و كوتاه شدن را‌های هوایی كشور خبرداد و گفت: این امر منجر به كاهش مصرف سوخت كه مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی در فضای كشور است، خواهد شد.

وی ادامه داد: با مصوبه ای كه به تصویب شورای عالی امنیت ملی و ستاد كل نیروهای مسلح رسیده است به زودی راه های جدیدی در فضای كشور ایجاد می شود كه می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مدیرعامل شركت فرودگاههای كشور همچنین از امضا قرارداد بازآفرینی ساختار فضای كشور خبرداد و اظهار امیدواری كرد ظرف ۱۸ ماه آینده این پروژه با مساعدت سازمان به انجام برسد.

مه آبادی همچنین از خرید و نصب تجهیزات ناوبری هوایی خبرداد و گفت: سال آینده تمامی سامانه های ارتباطی ما نوسازی خواهد شد و در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز خریداری و در حال نصب است كه خلبانان راحتر می توانند با مراكز كنترل، تقرب و برج مراقبت پرواز ارتباط برقرار كنند.

ایرادات هواپیماها تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی رفع می‌شود/ شرکت‌های هواپیمایی زودتر نرخ‌های خود را اعلام کنند

مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بين الملل سازمان هواپیمایی کشوری در بیست‌وچهارمین جلسه ستاد هماهنگی خدمات‌سفر که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد، گفت: بازبینی و رفع ایرادات هواپیماها، که از دو ماه پیش در دستور کار قرار گرفته بود، تا پیش از آغاز سال نو به‌پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به قانون آزادسازی نرخ، از شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهیم که هر چه زودتر نرخ‌های خود را اعلام کنند؛ همچنین انجام گشت‌های مشترک به‌منظور جلوگیری از تخلفات در این حوزه از مباحث مهمی است که باید به آن توجه کرد.

توسعه پایدار با صنعت هوانوردی گره خورده است/ نوسازی صنعت هوایی باید ادامه پیدا کند/ سرمایه‌گذاری روی فرودگاه‌ها و پروازها اولویت است  

امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یکی از کارهای مهم و ضروری را نوسازی ناوگان هوایی دانست و گفت: بالاخره توانستیم سامانی به وضعیت نامناسب ناوگان هوایی بدهیم و خریدهای هوایی داشته باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از بعد از دوران جنگ تحمیلی شرایط بسیار سختی را در صنعت هوایی گذراندیم و تحریم‌ها آسیب زیادی به این صنعت وارد کرد. اکنون که شرایط برای خروج از این وضعیت مهیا است باید از آن استفاده شود و به دنبال سرمایه‌گذاری روی فرودگاه‌ها و پروازها باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا خریدهای هوایی به عنوان بخشی از  انتقادات مطرح شده به عملکرد وزارت راه و شهرسازی مطرح می شود، گفت: سوال حق نماینده است و بر اساس آئین‌نامه مجلس نمایندگان حق سوال از وزرا را دارند.

فرودگاه امام‌ خمینی(ره) دومین‌ قطب هوانوردی منطقه خواهد شد

منوچهر منطقی درخصوص اهداف کلان حوزه هوایی و هوانوردی اظهار کرد: حضور موثر در هوانوردی جهانی با تبدیل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به دومین  قطب هوانوردی در منطقه یکی از مهم‌ترین اهداف کلانی است که در ستاد پیگیری می‌شود.

وی افزود: تبدیل‌شدن‌ به قطب منطقه‌ای و کسب جایگاه برجسته جهانی با استفاده از توان علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی در زمینه‌های مختلف توسعه طراحی و تولید هواپیماهای جت منطقه‌ای ۱۰۰ و ۱۵۰ نفره و هواپیماهای هوانوردی عمومی متناسب با نیازهای کشور و بازار جهانی، طراحی و تولید بالگرد متوسط و نیمه سنگین و  خدمات تعمیر و نگهداری و ارتقای هواگردها از جمله اهداف ماست.

وی همچنین ادامه داد: طراحی و تولید موتور مینی توربوجت، توربوفن سبک، توربوفن سنگین و توربو کمپرسورهای گازی با ظرفیت ۱ تا ۱۰ مگاوات، طراحی، توسعه و ساخت سیستم‌های اویونیک و تولید علم و فناوری و تربیت منابع انسانی نیز از جمله حوزه‌هایی است که در اولویت کسب جایگاه برجسته جهانی در ستاد قرار دارد.

منطقی‌تصریح کرد: دستیابی به استانداردها و شاخص‌های ایمنی و کیفیت خدمات پروازی در سطح بالاتر از میانگین جهانی نیز از دیگر اولویت‌های حوزه هوایی و هوانوردی کشور است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *