وسعت پایانه های فرودگاه مشهد 40 هزار مترمربع افزایش یافت

‘محمدباقر قاسم زاده’ روز یکشنبه افزود: در این مدت 20 هزار مترمربع به وسعت سالن پروازهای خارجی افزوده و سالن حج نیز در وسعت 10 هزار مترمربع ساخته شد.

وی گفت: 18 هزار مترمربع نیز به وسعت سالن پروازهای داخلی فرودگاه مشهد افزوده شده است.

مدیرکل اداره فرودگاههای خراسان رضوی افزود: همچنین برنامه ریزی شده در قالب طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی و ساخت 40 هزار مترمربع سالن جدید، وسعت سالن پروازهای خارجی این فرودگاه نیز توسعه یابد.

وی گفت: فراخوان این طرح برای سرمایه گذاری بخش خصوصی هفته آینده در روزنامه ها منتشر می شود.

قاسم زاده همچنین از شروع عملیات اجرای ساختمان تکنیکال بلاگ و برج مراقبت پرواز در فرودگاه مشهد از چهار ماه قبل خبر و ادامه داد: این ساختمان 32 هزار مترمربع زیر بنا دارد.

وی افزود: واحدهای اداری عملیاتی، برج مراقبت و تاسیسات فرودگاهی در این ساختمان طراحی شده ضمن آنکه از این طریق ارتباط بین پایانه داخلی و خارجی فرودگاه مشهد نیز برقرار می شود.

مدیرکل اداره فرودگاههای خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای این پروژه سه سال به طول می انجامد کل اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن را 500 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی گفت: مرحله نخست این پروژه در وسعت 12 هزار مترمربع انجام می شود و مرحله دوم آن نیز سال آینده آغاز خواهد شد.

قاسم زاده دیگر طرح توسعه ای در دست اجرا در فرودگاه مشهد را ساختمان پلیس فرودگاه عنوان و بیان کرد: همچنین طرح توسعه و بازسازی محیط فرودگاه آماده شده و مشاور آن را ارائه داده است.

وی گفت: هم اکنون به دلیل عملیات اجرایی خط مترو شهری که فرودگاه را به مرکز شهر مشهد متصل می کند اجرای طرح بازسازی محیط فرودگاه با محدودیتهایی مواجه است.

مدیرکل اداره فرودگاههای خراسان رضوی با اعلام اینکه توقفگاه طبقاتی فرودگاه مشهد با ظرفیت هزار و 400 دستگاه خودرو در حال ساخت است اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این توقفگاه طی هفته های آتی، طرح بازسازی و محوطه سازی فرودگاه مشهد به سرعت عملیاتی شود.

وی افزود: طراحی انجام شده برای محوطه فرودگاه مشهد بسیار زیبا با محیطی شاداب است که امیدواریم تا نوروز 94 اجرایی شود.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرترافیک ایران روزانه به حداقل 170 و حداکثر 240 پرواز خدمات هوانوردی ارائه نموده و بطور متوسط روزانه 22 هزار مسافر داخلی و خارجی از این فرودگاه استفاده می کنند. فرودگاه مشهد با سه پایانه مسافربری داخلی، خارجی و حج در مجموع 68 هزار متربع مساحت دارد. این فرودگاه با 37 محل پارک هواپیمای پهن پیکر و بدنه متوسط به 34 مسیر داخلی و 20 مسیر خارجی پرواز مستقیم دارد. 17 شرکت هواپیمایی داخلی و 10 شرکت هوایی خارجی در فرودگاه مشهد برنامه پرواز روزانه دارند. شرکتهای هواپیمایی ایرتور، ماهان، زاگرس، تابان و آسمان نیز در این فرودگاه دارای آشیانه تعمیرات و پایگاه هواپیما هستند.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *