آزادسازی نرخ‌ها گام اول ارتقای خدمات حمل و نقل هوایی

خبرگزاری فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر بخواهیم به ارتقای ایمنی پرواز، رضایت مسافر و رقابت ایرلاین‌ها برای خدمات مناسب دست یابیم، گام اول و بزرگ آن آزادسازی نرخ‌ها است.

علی عابدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: رضایت مسافر، ایمنی پرواز و حفظ شرکت‌های هواپیمایی سه اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه ایرلاین‌ها باید توانایی اداره خود را داشته باشند، بیان کرد: زمانی می‌توانیم به رضایت مسافر و ایمنی پرواز دست یابیم که ایرلاین‌ها هم قدرت اداره خود را از نظر مالی و اقتصادی داشته باشند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: قطعاً رضایت مسافر و ایمنی پرواز باید به نحوی تامین شود که مشکلات از بین برود و تعامل سه جانبه مسافر، شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری متناسب و هدفمند شود.

عابدزاده با تاکید بر اینکه بزرگترین خدمت ایرلاین‌ها به مردم ایمنی پرواز و رضایت مسافر است، اضافه کرد: در کنار موارد مذکور سرعت جابجایی، کاهش تاخیر پروازها و تسهیل خرید بلیط هواپیما از مصادیقی است که سازمان هواپیمایی کشوری به آن توجه دارد و برنامه جامعی برای هدف‌های مذکور تهیه شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر زمان تعیین تکلیف آزادسازی نرخ بلیط هواپیما بیان کرد: طبق قانون برنامه پنجم باید آزادسازی نرخ‌ها از سال سوم برنامه اجرایی می‌شد؛ این آزادسازی جزء احکام توسعه یافته برنامه پنجم است.

معاون وزیر راه‌و شهرسازی افزود: گام اول توسعه یافتگی زیرساخت‌ها در حمل و نقل هوایی آزادسازی نرخ‌های حمل است و اگر به رضایت مسافر و کیفیت خدمات و ایمنی پرواز می‌اندیشیم، آزادسازی نرخ‌ها گام بلند دستیابی به این اهداف و ارتقای خدمات است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی باید در ارایه خدمات به مسافر با یکدیگر رقابت داشته باشند و در این عرصه لازم است مدیریت‌ های کارشناسی شده انجام شود که این مورد نیز جزء اهداف سازمان هواپیمایی کشوری است.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *