اشیاء شناسایی شده در دریا ربطی به هواپیما های ناپدید شده ندارد

یوسف کالا معاون رئیس جمهوری اندونزی دوشنبه اعلام کرد اشیاء شناسایی شده در دریا، به هواپیمای شرکت هواپیمایی ایرآسیا که یکشنبه در اندونزی ناپدید شد، ربطی ندارد.

معاون رئیس جمهوری اندونزی این سخنان را پس از انتشار اخباری بیان کرد که براساس آن یک هواپیمای شناسایی استرالیایی اشیائی را در دریا شناسایی کرده است.

کالا در کنفرانسی خبری در فرودگاه سورابایا در شرق جزیره جاوه اندونزی که این هواپیما از آنجا راهی سنگاپور شده بود گفت :« این مسئله بررسی شد و دلایل و مدارک برای تایید آنچه مطرح شده ، کافی نیست.»

وی افزود:« 15 فروند کشتی و 30 فروند هواپیما در جستجوهایی که یکشنبه آغاز شد ، شرکت دارند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا، معاون رئیس جمهوری اندونزی گفت عملیات برای یافتن اثری از این هواپیما ، عملیاتی ساده در دریا به ویژه در این شرایط نامساعد جوی نیست.

هادی تجاجانتو سخنگوی ارتش اندونزی گفت جستجوها اکنون بر آثار سوختی که در نزدیکی جزیره بلیتونگ در منطقه جستجوی هواپیما مشاهده شده ، متمرکز شده است.

وی تصریح کرد:« ما بررسی می کنیم آیا این سوخت از هواپیمای ایرآسیا یا یک کشتی بوده است زیرا این محل از مسیرهای دریایی است .»

استرالی ،‌ سنگاپور و مالزی هواپیماها و کشتی هایی را برای کمک به اندونزی در عملیات جستجوی ایرباس- ای 320 این شرکت هواپیمایی دارای بلیت های ارزان قیمت اعزام کرده اند.

تین نیوز

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *