از آماده شدن گزارش نهایی سانحه ایران 140 تا انتظار صنعت هوایی برای پایان مذاکرات 5+

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در زمینه تولید هواپیما، 50 فروند هواپیما قطعه جدید می‌خواهند، پرونده سانحه ایران 140 پس از سه‌ماه بسته می‌شود، همه چیز بعد از مذاکرات نهایی 5+1 مشخص می شود، پارامترهای تاثیرگذار در سوانح هوایی، برخی از مهم ترین عناوین خبر ی ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی بود.

فرمانده هواناجا در بازدید از غرفه تین نیوز در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، گفت: باید کشورهای اسلامی با اتحاد و هماهنگی، هرکدام بخشی از تولید قطعات هواپیما را بر عهده بگیرند.

سردار محمدولی بیرانوند با حضور در غرفه تین نیوز در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: هر زمان که اولین سانحه هوایی اتفاق می افتد، اولین وسیله پرنده ای که به منظور شناسایی بلند می شود، متعلق به نیروهای پلیس است.

وی با تاکید بر اینکه پوشش هوایی هواناجا در کلیه مناطق کشور وجود دارد، افزود: اکثر ماموریت های ما در جهت ارتقا امنیت کشور است و مبارزه با اشرار، سوداگران مرگ، سارقان، تروریست ها و… از جمله ماموریت های هواناجاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: 50 فروند هواپیما قطعه جدید می‌خواهند
دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس آخرین آماری که در اختیار داریم، بیش از 50 فروند از هواپیماهای ما نیاز به قطعات جدید دارند.

محمد حسن آصفری با حضور در غرفه تین نیوز در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار کرد: در گزارشی که از سازمان هواپیمایی کشوری گرفتیم مشخص شده که متاسفانه کشورهای غربی به تعهدات خود در واردات قطعات هواپیما به درستی عمل نکردند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی در واردات قطعات هواپیما گزینشی عمل کردند، گفت: نقشه ها و دستورالعمل هایی که شرکت هواپیمایی بوئینگ در اختیار ایران قرار داده بسیار ناچیز است و درست مثل این است که خودرویی داشته باشید اما سوییچی برای روشن کردن آن در اختیارتان نباشد و فقط روش هایی برای استفاده بهتر از آن را بدانید.

پرونده سقوط ایران 140 پس از سه‌ ماه بسته می‌شود
رییس سازمان بازرسی کل کشور از نهایی شدن گزارش بررسی علل سقوط ایران 140 خبر داده تا سرانجام پس از سه ماه از این حادثه گزارش قطعی گروه بررسی اعلام شود.

در روزهای پایانی مرداد 1393 یک فروند آنتونوف 140 شرکت هسا در حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و به دنبال سازمان هواپیمایی کشور یک کمیسیون بررسی سانحه را مامور بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه و مشخص کردن علت حادثه کرد.

این کمیسیون که در طول ماه‌ های گذشته گزارشات مقدماتی و ابتدایی را از علل حادثه اعلام کرده بود هر گونه اظهار نظر درباره علت دقیق سقوط را به نهایی شدن بررسی‌ها موکول کرد.

طبق اعلام رییس سازمان هواپیمایی کشوری سه عامل اصلی نقص فنی در هواپیما، ایرادات و اشکالات انسانی و همچنین شرایط جوی در این سقوط دخیل بوده‌اند.

همه چیز بعد از مذاکرات نهایی 5+1 مشخص می شود
فرهاد پرورش در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، درباره وضعیت ناوگان هوایی ایران ایر و بهبود وضعیت ایمنی صنعت هوایی با توجه به مذاکرات ژنو گفت: در حال حاضر باید منتظر نتیجه مذاکرات گروه 5+1 و کشورمان باشیم.

وی افزود: وضعیت آینده ناوگان هوایی با مذاکرات هسته ای در ارتباط است و در صورت توافق نهایی در مذاکرات و لغو تحریم ها می توان درباره مذاکرات صنعت هوایی کشور با شرکت های هواپیمایی خارجی صحبت کرد، از این رو همه چیز بعد از توافق نهایی مشخص خواهد شد.

لزوم توسعه گردشگری هوایی در تبریز
مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه رایزنی ها و اقدامات لازم برای توسعه گردشگری هوایی در استان تبریز در حال انجام است، گفت: اولین باند بتنی کشور، در فرودگاه تبریز آماده بهره برداری است.

مصطفی صفایی با بیان اینکه اولین باند بتنی کشور در فرودگاه تبریز به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این پروژه از سال 91 آغاز شده و اکنون آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه باند بتنی فرودگاه تبریز، به همراه سيستم روشنايي CAT2 (تجهیزات روشنایی روز) حدود 40 میلیارد تومان، اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: پیش از این، سیستم روشنایی CAT2 فقط در فرودگاه امام نصب شده بود و فرودگاه تبریز، دومین فرودگاه مجهز به این سیستم خواهد بود.

نشست صمیمی مدیر کل روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و تین نیوز
مدیر کل روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور در بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات از غرفه تین نیوز بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست صمیمانه، موضوعاتی همچون انتظارات روابط عمومی ها و رسانه های تخصصی از یکدیگر و وظایف هرکدام نسبت به یکدیگر و راهکارهای تعامل بیشتر بین روابط عمومی ها و رسانه های تخصصی حوزه حمل و نقل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پارامترهای تاثیرگذار در سوانح هوایی

دبیر جامعه خلبانان گفت: تحریم ها، مدیریت ایرلاین ها و نیروی انسانی، پارامترهایی هستند که در بحث سوانح هوایی باید به دقت آسیب شناسی شوند.

مهدی ایرانمنش با حضور در غرفه تین نیوز در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در یک نشست تخصصی با اشاره به اینکه سوانح هوایی اخیر از چند منظر قابل بررسی است، گفت: تحریم ها، مدیریت ایرلاین ها و نیروی انسانی، پارامترهایی هستند که در بحث سوانح هوایی باید به دقت آسیب شناسی شوند.

وی افزود: اگرچه در ماه های اخیر از میزان تحریم ها تا حدی کاسته و فضای مناسب تری برای خرید قطعات هواپیما ایجاد شده اما کماکان برای تامین قطعات و نوسازی ناوگان، مشکلات زیادی وجود دارد.

منبع: تین نیوز

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *