انجام ۹۰درصد پروازها فقط از ۱۵ فرودگاه کشور

خبرگزاری فارس

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هم‌اکنون 90درصد پروازها در 15 فرودگاه از 64 فرودگاه کشور انجام می‌شود، گفت: در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی، تعرفه فرودگاه‌هایی را پرداخت کنند که عملاً پروازی در آنها انجام نمی‌دهند.

‌مقصود اسعدی سامانی اظهار داشت‌: در راستای تعیین تکلیف بدهی انباشته شرکت‌‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور ‌جلسات مختلفی با این شرکت و سازمان هواپیمایی کشوری در حال برگزاری است، امیدواریم در این جلسات‌ مسائل حل و فصل شده و‌ به نتیجه برسیم.

وی با تأکید بر اینکه ‌هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی با افزایش تعرفه خدمات فرودگاهی افزایش یافته است، گفت: ‌شرکت فرودگاه‌های کشور برای پیش‌بینی درآمد خود از محل تعرفه‌‌های فرودگاهی، در تصمیمی کلی هزینه‌های همه فرودگاه‌های کشور را محاسبه ‌و براساس آن رقمی را به عنوان درآمد پیش‌بینی کرد‌ و سپس متناسب با آن سطح درآمد، برای تحقق هدف، تعرفه‌ها‌ی فرودگاهی را افزایش داد‌، این در حالی است که هم‌اکنون 90 درصد پروازهای کشور در 15 فرودگاه انجام می‌شود و در 49 فرودگاه کشور، فقط 10 درصد پروازها انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: در واقع شرکت‌های هواپیمایی، هزینه‌های فرودگاه‌هایی را پرداخت کنند که عملاً پروازی در آنها انجام نمی‌دهند و یا هفته‌ای حداکثر دو پرواز به آنجا دارند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه هزینه تعرفه خدمات فرودگاهی‌ در مسیرهای مختلف افزایش یافت‌، گفت: در واقع شرکت فرودگاه‌های کشور با افزایش متوسط 530 درصدی تعرفه عوارض فرودگاهی به دنبال تأمین اعتبار برای‌ کل فرودگاه‌ها‌ی کشور است.

وی اظهار داشت:‌ به تازگی موضوعی با عنوان جلوگیری از انجام پرواز شرکت‌های هواپیمایی بابت بدهی، از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور اجرا نشده است البته محدودیت‌هایی ‌هنوز وجود دارد.

تهاتر بدهی ایرلاین‌ها با طلب آنها بابت پروازهای تکلیفی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره طلب برخی ایرلاین‌ها از دولت بابت پروازهای تکلیفی توضیح داد: در حال حاضر برخی شرکت‌‌های هواپیمایی بابت پروازهای تکلیفی از دولت طلب‌هایی دارد که باید در اتاق تهاتر طلب‌ها وصول و با بدهی انباشته محاسبه شده و حساب‌ها شفاف شود‌.

اسعدی سامانی اظهار داشت: باید وضعیت‌ پروازهای تکلیفی برای ایرلاین‌ها‌ مشخص شود و نباید هزینه این پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی پرداخته شود.

آزادسازی نرخ‌ها‌ طبق قانون برنامه مشکلات‌ را حل می‌کند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر اینکه لازم است گامی بلند برای آزادسازی قیمت‌ها برداشته شود، افزود: طبق قانون برنامه پنجم باید از سال سوم برنامه، آزادسازی کامل نرخ‌های خدمات حمل و نقل هوایی اجرا و نرخ‌ها رقابتی شده و از حالت تکلیفی خارج شود اما این قانون کماکان اجرا نمی‌شود.

اسعدی سامانی تأکید کرد: قطعاً با اجرای آزادسازی نرخ‌ها به خصوص نرخ‌های بلیت هواپیما، بسیاری از مشکلات‌ صنعت حمل و نقل هوایی در کشور از بین خواهد رفت.

نرخ جدید عوارض مسافر روی بلیت‌های هواپیما اعمال می‌شود‌

وی درباره عوارض مسافر که روی بلیت هواپیما محاسبه شده و پرداخت می‌شود توضیح داد: موضوع افزایش عوارض مسافر‌ روی بلیت‌ هواپیما و نرخ عوارض خدمات فرودگاهی به مسافر در پروازهای داخلی از 5 به 7 هزار تومان و در پروازهای خارجی از 25 به 35 هزار تومان‌ از حدود دو ماه پیش از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ و اجرا شد‌.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *