صدور بی‌رویه مجوز پروازهای اربعین بدون توجه به ظرفیت فرودگاه نجف

خبرگزاری فارس

درحالی که ظرفیت ساختاری تجهیزات فرودگاهی فرودگاه نجف برای تعداد مشخصی پرواز در نظر گرفته شده است، سازمان هواپیمایی بدون توجه به این موضوع مجوز پروازهای فوق‌العاده برای ایام اربعین صادر کرد و این به تأخیر پروازهای برگشت انجامید.

با فرا رسیدن ایام اربعین و افزایش تقاضا برای سفرهای عتبات عالیات، سیستم حمل‌ونقل هوایی نیز سعی کرد با انجام پروازهای فوق‌العاده، تعدادی از زائران را به فرودگاه‌های نجف و بغداد منتقل کند.

در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری نیز در کنار صدور مجوز برای پروازهای برنامه‌ای، مجوز پروازهای فوق‌العاده را به دو فرودگاه مذکور برای ایرلاین‌ها صادر کرد تا تعداد پروازها در این ایام افزایش یافته و مسافران بیشتری جابه‌جا شوند.

البته به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی کشوری موضوع نبود تجهیزات کافی فرودگاهی و زیرساخت‌های تجهیزاتی فرودگاه نجف را در نظر نگرفت و مجوز انجام بیش از 700 پرواز فوق‌العاده و برنامه‌ای را برای این ایام در راستای جابجایی زائران حسینی صادر کرد.

به همین دلیل ازدحام بیش از حد در فرودگاه نجف و نیز به همراه داشتن بار اضافه و بارهای ممنوع در پرواز از سوی مسافران و زائران از دلایلی است که موجب شد، پروازهای برگشت اربعین از فرودگاه نجف به کشور با تأخیر مواجه شود.

بر همین اساس نیز امروز مسافران پرواز 7911 شرکت هواپیمایی کاسپین که از نجف عازم تهران بودند، با 8 ساعت تأخیر مواجه شدند که پیش از این نیز در روزهای گذشته شاهد بروز چنین تأخیرهای پروازی بودیم.

البته ناگفته نماند که فعالیت بدون سرپرست معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری که حدود 40 روز به طول انجامید، شاید یکی از دلایل بی‌توجهی به ظرفیت‌های فرودگاهی، فرودگاه‌های مقصد و صدور مجوز پروازهای فوق‌العاده باشد که در نهایت بروز مشکلاتی مانند تأخیرات پروازی دامان مسافر را می‌گیرد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *