الزام ایکائو به بروز‌رسانی اطلاعات هوانوردی و تجهیزات فرودگاهی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

رییس بخش اطلاعات هوانوردی دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه و اروپا گفت: مجموع فعالیت‌ها و سیاست‌های در نظر گرفته شده در شرکت فرودگاه‌ها، نوید آینده‌اي بهتر را در این بخش از صنعت هوانوردی ایران می‌دهد.

 به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، عباس نیک‌نژاد افزود: با همتی که در زمینه اجرای سیاست‌های جدید در فرودگاه‌های ایران به چشم می‌خورد باید منتظر تحولات تازه در این زمینه باشیم.

عباس نیک‌نژاد با اشاره به اینکه فرودگاه‌های ایران از بزرگترین زیرساخت‌ها و توانمندترین نیروهای متخصص بهره‌مند هستند، گفت: الزامات ایکائو ایجاب می کند در کنار این توانمندی‌ها، اطلاعات هوانوردی و تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های ایران بروز شود.

وی با اعلام دو برابر شدن پروازهای عبوری از ایران در یک سال اخیر، به تلاش همراه با شیطنت رقبای منطقه‌یی ایران برای نا امن جلوه دادن فضای ایران اشاره کرد و افزود: با وجود تحریم‌های هوایی علیه ایران طی چندین سال اخیر، فضای ایران امن‌ترین فضای منطقه به شمار می‌آید اما برای استمرار این وضعیت باید تجهیزات هوانوردی ایران بروز شود.

به گفته نیک‌نژاد طی پنج سال اخیر ترافیک هوایی در ایران ۴ برابر شده و ایران توانسته است براساس آمار در سپتامبر سال ۲۰۱۵ با ۴۰ هزار پرواز سالانه همراه با عربستان مقام نخست ترافیک منطقه را به خود اختصاص دهد.

وی ترافیک هوایی منطقه خاورمیانه را از پر رشدترین مناطق هوایی جهان دانست و گفت: ترافیک هوایی در این منطقه سالانه ۱۴ درصد رشد دارد که این موضوع لزوم نگاه ویژه به صنعت هوانوردی ایران را ایجاب می کند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *