سرگردانی مسافران فرودگاه اردبیل

خبرگزاری مهر

با وجود اینکه مسئولان فرودگاه اردبیل از تجهیز این فرودگاه برای شرایط بد آب و هوایی می‌گویند، اما همچنان لغو و تاخیرهای طولانی در پروازهای آن صدای مسافران را درآورده است.

در پی اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل مبنی بر ورود سامانه بارش به استان اردبیل برای اردبیلی‌ها بازهم دور از ذهن نبود که شاهد سرگردانی مسافران خود در فرودگاه اردبیل باشند.

به طوری که از ابتدای هفته جاری با افزایش مه و بارش برف و باران بار دیگر هواپیماها از سرمای اردبیلی هراسیدند و یا با تأخیر و یا با لغو پرواز خود به فرودگاه اردبیل نرسیدند.

سرگردانی مسافران در وضعیتی است که برخی به دلیل مشغله‌های کاری، برخی مشکلات شخصی و برخی انجام امورات ضروری سفر با هواپیما را به سفر با اتوبوس ترجیح داده‌اند و باوجود اینکه تجهیزات فرودگاه اردبیل سودای برقراری پروازهای خارجی را دارد، هنوز در نظم دهی به پروازهای داخلی به‌ویژه به پایتخت با مشکل مواجه است.

محل نامناسب فرودگاه و پاسخگو نبودن مسئولان

موقعیت نامناسب مکانی فرودگاه اردبیل که در اقدام قابل توجهی در منطقه‌ای مه گیر احداث شده است، بارها مورد انتقاد مردم و حتی مسئولان بوده و اشتباه در انتخاب مکان مناسب موجب شده است که طی سال‌های بعد نیز با صرف هزینه‌های قابل توجه نسبت به تجهیز فرودگاه اقدام شود.

یکی از مسافران ساعاتی پیش در فرودگاه اردبیل گفت: متأسفانه نسبت به تأخیرها کسی پاسخگو نیست و آژانس‌های مسافرتی نیز در برخی مواقع اطلاع‌رسانی دارند و در برخی مواقع نسبت به اطلاع‌رسانی غفلت می‌کنند.

نادر محمد دوست بابیان اینکه پرواز امروز بعدازظهر اردبیل- تهران با چند ساعت تأخیر انجام‌شده و دلیل آن بدی آب‌وهوا اعلام‌شده است، خواستار پاسخگویی مسئولان به دغدغه مسافران شد و تأکید کرد: افزایش بهای بلیط در وضعیتی است که به کیفیت پروازها اضافه نشده است.

اطلاع‌رسانی نامطلوب در خصوص تأخیر پروازها به عادت رفتاری اغلب آژانس‌های هواپیمایی تبدیل شده و در این میان اطلاعات پرواز فرودگاه نیز اطلاع‌رسانی مداوم را وظیفه خود نمی‌داند.

فرودگاه جاذب گردشگر باشد

به طوری که یکی دیگر از مسافران بابیان اینکه فرودگاه حتی نسبت به اعلام تأخیر پرواز و پذیرایی مطلوب از مسافران خود را مسئول نمی‌داند  تأکید کرد: این موضوع موجب شده مسافران ساعت‌ها گرفتار و سرگردان بمانند.

وحید رستمی تأکید کرد: چنین برخوردی با مسافران نه‌تنها موجب نمی‌شود گردشگر سفر خود را تجدید کند بلکه موجب گریز وی می‌شود.

این مسافر که برای امور اداری و کاری به اردبیل سفرکرده است افزود: به دلیل تأخیری که در پرواز دیروز و امروز اردبیل- تهران ایجاد شد بنده یک جلسه مهم کاری را از دست دادم.

گله‌مندی این مسافر زمانی قابل توجه است که حتی مسئولان کشوری و استانی نیز از سفر به موقع هوایی عاجزند و این روزها هر جلسه‌ای که قرار است در اردبیل با حضور یک مقام مسئول کشوری تشکیل شود با یک یا دو ساعت تأخیر همراه است.

چنانچه در اقدام قابل توجهی بار ضعف فرودگاه اردبیل را فرودگاه‌های دیگر به دوش کشیده‌اند و مسافران اردبیل به استان‌های مجاور سفر هوایی کرده و از آنجا به‌صورت زمینی به اردبیل سفر می‌کنند.

سفرهای هوایی در تنظیم زمانی مسافران را آشفته کرده و باوجود پیگیری این مهم مدیران صرفاً بدی آب‌وهوا را دلیل تأخیر دانسته و پاسخ دیگری به این دل‌نگرانی‌ها نمی‌دهند.

این در حالی است که تیرماه امسال مدیرکل فرودگاه‌های استان از آماده نصب بودن سیستم هوشمند فرود هواپیما در این فرودگاه تا دو ماه آینده خبر داد. باوجود اینکه به گفته مسئولان این سیستم نصب شده است، مسافران تأثیری در ارتقا کیفی پروازها را شاهد نیستند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *