فعالیت ایرفرانس گردشگران فرانسوی را چند برابر خواهد كرد

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایرفرانس گفت: با از سرگیری مجدد فعالیت ایرفرانس در ایران، به دلیل سهولت پرواز مستقیم و علاقه به گنجینه فرهنگ و تاریخ ایران، تعداد گردشگران فرانسوی در ایران چند برابر خواهد شد.

فدریك گژی روز دوشنبه در محل هتل اسپیناس در نشست خبری به مناسبت بازگشایی خط هوایی ایرفرانس در ایران اظهار كرد: وقتی شب گذشته این خط فعالیت مجدد خود را آغاز كرد، به شدت تحت تاثیر مهمان نوازی ایرانی ها قرار گرفتیم.

وی درباره بحث های پیش آمده و اعتراض عده ای از خدمه برای داشتن حجاب در ایران گفت: ما با اتحادیه پروازهایمان در پاریس صحبت كردیم و جلسات داخلی داشتیم و مشكل حجاب خدمه را حل كردیم. این مشكل همه خدمه نبود بسیاری از نیروهای ما از حضور در ایران بسیار خوشحال بودند و افتخاری برای هر كدام از خدمه پرواز ایرفرانس است كه بتوانند با ایرانی ها همكاری كنند و به ایران بیایند.

مدیرعامل ایرفرانس اضافه كرد: ایران و فرانسه تاریخچه ارتباطی خوبی به ویژه از نظر فرهنگی دارند و این موضوع ارتباطات فرهنگی را تقویت خواهد كرد.

گژی تصریح كرد: فعلا فقط پروازها در ۳ روز به مقصد تهران خواهد بود و به زودی با ظرفیت ۲۷۵ صندلی، خدمات عالی به ایرانیان ارایه خواهیم داد.

وی تاكید كرد: از منظر گردشگری آمار می گوید كه حدود هفت میلیون از ایرانیان در خارج از كشور خود به ویژه در امریكا و كانادا هستند و باوجود ممكن نبودن پروازهای مستقیم بین ایران و كشورها، پرواز از فرودگاه ترانزیت شارل دوگل فرانسه، بهترین مشوق و جایگزین خواهد بود.

وی افزود: ایران از نظر توریسم بسیار استثنایی است و ما با تبلیغ اماكن تاریخی و توریستی ایران در فرانسه، مشتریان و توریست های زیادی را خواهیم آورد و این به بهترین شكل ممكن به توسعه گردشگری بین دو كشور در عالی ترین شكل خواهد انجامید.

گژی یاداور شد: خوشبین هستیم كه از سر گیری این پرواز قطع نخواهد شد. و بعد از رفع تحریم ها و برجام، جو بسیار مثبتی بین ایران و فرانسه حاكم شده تا ما فرصت پیدا كنیم تا با مردم، تجار و گردشگران ایرانی كنار هم باشیم.

نخستین پرواز ایرفرانس، بزرگترین شركت هواپیمایی فرانسه به ایران پس از ۸ سال روز گذشته (۲۹ فروردین) از سر گرفته شد و این پروازها از پاریس به مقصد تهران سه روز در هفته، در روزهای دوشنبه، پنجشنبه و شنبه و مدت زمان پرواز حدود ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *