کاهش تاخیر ات پروازی به ۱۶دقیقه

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از اعزام و پذیرش دو میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۵۹ مسافر در فرودگاه‌های کشوراز ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۳ فروردین سال جاری خبر داد و گفت: در زمینه جابجایی مسافر یک درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بودیم.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ رحمت‌اله مه‌آبادی با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۱۹ هزار و ۵۵۱ نشست و برخاست داخلی و بین‌المللی در فرودگاه‌های کشور صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی کاهش داشته است.

وی علت کاهش پروازها را تغییر تایپ هواپیماها در ایام نوروز و استفاده از هواپیماهای پهن‌پیکر جهت رفاه بیشتر مسافران عنوان کرد.

مه‌آبادی خاطرنشان کرد؛ بیشترین پروازها در تعطیلات نوروزی از فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد٬ امام‌خمینی(ره)٬ مشهد٬ شیراز و کیش صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه میزان تاخیر در پروازهای خروجی به‌طور متوسط ۱۶ دقیقه بوده است٬ گفت: این رقم حاکی از کاهش قابل ملاحظه تاخیر نسبت به ایام مشابه سال گذشته است.

به گفته وی میزان تاخیر پروازها در تعطیلات نوروز سال گذشته به طور متوسط ۲۲ دقیقه بوده است.

مه‌آبادی همچنین از رشد ۸۰ درصدی پروازهای عبوری در تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: هفتم فروردین ماه رکورد پروازهای عبوری با یک‌هزار و ۲۰ پرواز شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۶ هزار و ۷۴۹ پرواز عبوری بر فراز آسمان کشور انجام شد.

به گفته مه‌آبادی در سال ۹۳ در مجموع ۲۷۲ هزار و ۵۸۱ پرواز عبوری بر فراز آسمان ایران انجام شد که حاکی از رشد ۵۲.۵ درصدی نسبت به سال پیش از آن است.

شرکت فرودگاههای کشور

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *