آمادگی چین برای کمک به اندونزی در عملیات جستجوی هواپیما ی ناپدیدشده

چین به اندونزی پیشنهاد کرد حاضر است در عملیات تجسس هواپیما ی ایرآسیا که از روز یکشنبه در دریای جاوه ناپدید شده است، مشارکت کند.

هووا چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد پکن به جاکارتا اعلام کرد آماده است برای شرکت در عملیات جستجوی هواپیمای ناپدیدشده در دریای جاوه، کشتی ها و هواپیماهایی به این منطقه اعزام کند.

بامبانگ سوئلیستیو رئیس آژانس ملی جستجو و امداد اندونزی روز دوشنبه اعلام کرد هواپیمای مسافربری ایرآسیا به احتمال زیاد در عمق دریا قرار دارد. این منبع افزود اندونزی امکانات و تجهیزات لازم را برای بیرون کشیدن هواپیما از عمق دریا ندارد اما اگر لازم باشد برای این کار از دیگر کشورها کمک خواهد خواست.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود این کشور نگران سرنوشت مسافران هواپیمای ناپدیدشده است و با دولت و مردم اندونزی اعلام همبستگی می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، عملیات جستجوی این هواپیما در دریای جاوه که یکشنبه شب متوقف شده بود، صبح روز دوشنبه از سر گرفته شد. سنگاپور، مالزی و استرالیا هواپیماها و کشتی هایی برای کمک به اندونزی در عملیات جستجوی این هواپیما به دریای جاوه اعزام کرده اند. آمریکا نیز آمادگی خود را برای کمک به اندونزی اعلام کرده است.

هواپیمای ایرآسیا که با یکصد و شصت و دو سرنشین از اندونزی عازم سنگاپور بود، روز یکشنبه ناپدید شد.

تین نیوز

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *